KLIK - KLIK

May 25, 2012

3 step mudah :Quilling Card....

Assalamualaikum wbt...

hai semua. selamat petang Jumaat. d sebabkan blog nie d hasilkan untuk berkongsi. so, aku nak berkongsi lagi mengenai seni Quilling yang aku buat. as a newbie, banyak ag benda yang aku kena pelajari. kena dalami. kena hayati teknik-teknik yang terbaik untuk hasilkan Quilling terbaik...

kali nie aku buat Quilling card... so, meh aku cerita sedikit tentang cara-cara nya..

bahan-bahan :
  • kotak kecik
  • reben
  • gunting
  • kertas warna
  • gam

1. mula-mula, dapatkan kertas yang keras atau kotak...then, guntuing bagi kecik sikit... sesuai dengan nama nya as a card... so, dah siap... kena la tampal kertas warna yang gelap untuk lindungi daripada nampak nye kotak tu kan?. lepas tu, tampal sedikit reben di bahagian tepi kiri. dan bahagian atas. seperti gambar di bawah ini....

so, macam nie la jadinye... pasti anda dapat bayangan nya kan?

2. lepas tu, gubahla bentuk bunga yang anda inginkan. dan hasilnya, pasti seperti yang anda inginkan...nak tahu?. lihat gambar di bawah....

ha....yang nie hasil kedua....

3. dan akhir sekali, untuk mengelakkan daripada bunga di card itu kelihatan kosong, boleh la kita tambahkan daun, dahan sebagai penyeri bunga itu kan?. dan, untuk menyerikan lagi... kita boleh tambahkan aksesori lain... seperti corak berjurai-jurai dan boleh la letakkan kumbang sebagai menyerikan lagi card tersebut.

dan akhirnya, jadilah kad seperti gambar di atas...boleh diubah mengikut kreativiti anda...


hey...nanti anda cubalah ye?. mana tahu, anda akan jatuh cinta dengan bidang nie macam aku. hehehehe. padahal, kalo nak di ingat balik, aku bukanlah gadis ayu yang sukakan benda nie semua. hehehe. tapi, ntah mengapa sekarang nie, aku suka bebenor buat benda-benda yang nampak kreatif macam nie. 




*note : mungkin itu bakat terpendam aku.
no one know....

No comments:

trademark pemilik wilayah

"men are like shoes. some make you feel taller, some make you feel so small"

"semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah masa hadapan"

"selagi aku mampu menyayangimu...selagi itulah aku akan menangis keranamu"

"untuk mendapatkan yang terbaik, kita kena lepaskan ape yang kita gengam sekarang"

iklan sana sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nota kaki

nota kaki