KLIK - KLIK

December 22, 2012

satu rahsia kini d bongkar...

Assalamualaikum wbt...

hai semua. wah, sudah lama aku tak update. bukan tak sudi, cuma kekangan masa dan situasi buat kan aku tidak berdaya nak update. tapi, pagi nie... aku gigih kan diri ini. cewah!.

anyway, kerana gelaran student yang aku pikul. maka, rutin harian pon berubah. cuma, banyak masa terluang bila banyak boleh mintak pengecualian kan?. so, heaven la sikit sem nie. maklum lah, baru sem 1... hehehehe.

nak tau rahsia tak?. sebenar nya, aku penggemar nasi lemak. hehehe. dari kecik lagi. selalu makan nasi lemak. aku ingat lagi time sekolah menengah, bila tiba waktu cuti ujung minggu... mak kata, "Jibah, ambik duit g beli nasi... hari nie tak masak..", time tu dah tau nak ke kedai mana, tau dah nak beli apa. sudah tentulah nasi lemak kegemaran aku.. pastu, nak cakap gemar tak gemar dkt nasi lemak nie, aku selalu beli dua bungkus, kadang - kadang suh makcik tu buat double nasi. kira nya, 1 bungkus bersamaan dengan dua kali bayar. nasi lemak kedai makcik tu memang sedap. kena dengan selera aku, family pon suka kan nasi berlauk yang makcik tu jual. kadang - kadang tukar selera makan nasik ayam gulai, ikan gulai atau nasi himpit kuah kacang. dan pulut pagi makcik tu pon sedap.

kalo nak beli, kena pegi awal - awal lagi. takut nanti ramai orang. sebab sesekali tu, kalo pegi lewat, nasi dah habis. kempunan pulak nak tunggu weekday depan. huhuhuhu. tapi sekarang, makcik tu dah tak meniaga. dia dah pulang menetap d kampung halaman nya. terkadang teringat dan teringin nak merasai air tangan makcik tu lagi.

hari nie, masa bukak FB tadi, ternampak ade admin page mana tah, post gambar nasi lemak... aish... terasa kesedapan tu. dan, terasa nak pegi beli...


ehsan en.google

so, d sebab kan rahsia pon dah terbongkar. misi mencari dan membeli serta makan nasi lemak akan d teruskan. yeay!. takpe lah takde teman pon. dah biasa pegi sorang... i dont mind. masing-masing pon dah besar panjang...so, kena la berdikari. itu yang d ajar oleh mak aku. teringat pulak dekat mak. mak tengah buat apa ek?. eh... dkt abah pon ingat jugak. sayang mak, abah...

walaupon, makcik tu masak sedap. makanan no 1 aku tetap MASAKAN MAK... 





*note : nak teruskan misi...

2 comments:

laskar pelangi said...

mmg masakan ibu adalah paling sedap dalam dunia...heee ;)

Aku pengembara said...

Nasi lemak...

trademark pemilik wilayah

"men are like shoes. some make you feel taller, some make you feel so small"

"semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah masa hadapan"

"selagi aku mampu menyayangimu...selagi itulah aku akan menangis keranamu"

"untuk mendapatkan yang terbaik, kita kena lepaskan ape yang kita gengam sekarang"

iklan sana sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nota kaki

nota kaki