KLIK - KLIK

May 24, 2012

Quilling..

Assalamualaikum wbt..

ye guys. selamat ari jumaat buat semua. hehehehe. pagi nie aku nak kongsikan tentang seni Quilling. bukan nya apa, aku memang suka benda-benda yang kreatif macam cross stitch, kain felt, jahitan manik dan sekarang nie aku terbuai dengan keindahan dan kecantikan yang ada pada seni quilling nieh. mana taknya, penghasilan nya tak memerlukan bajet yang besar. kita cuma perlukan kertas, untuk menggulung kertas itu, kita bole gunakan lidi (tapi untuk hasil memuaskan, boleh la kita beli alat khas untuk menggulung. pastu, kena ada gam.

teknik-tekniknya kita bole perlajari dari internet. search aje, atau google aje. kan kemudahan sekarang nie semua nya d hujung jari?. betulkan?. ehem. berbalik pada gulung-gulung tu, aku pon gulung guna lidi je. lagi pon, kita kena kreatifkan pemikiran kita untuk menggunakan semua yang sudah sedia ada di sekeliling kita.

well..aku tiba-tiba suka dengan seni quilling nie apabila aku beli hMetro kemarin. dan, bila aku belek-belek... aku ternampak gambar seni quilling nie. anda tahu my first impression ape?. aku rasa terpaut... dan hati aku berkata, OHSEM!... sangat cantik dan sangat halus seni nye. hanya dengan kertas, seni itu menjadi.

bila aku godek-godek internet, aku terus cari kertas dan ingin mencuba mengikut kreativiti aku. dan nak lihat hasilnya?. i'll share itu to u later... dan aku rasa, tak susah pon untuk menghasilkan seni quilling nie. takpelah. untuk permulaan nye, aku patut belajar yang senang-senang dulu. nanti, bila dah mahir dengan yang senang-senang nie, baru kita belajar yang susah sikit...dan lepas tu, boleh la aku jadi expert sikit....hehehehe.

memang aku ada jugak angan-angan nak buat business dengan hasil kraftangan nie, tapi...buat masa sekarang nie, biar aku belajar dulu teknik-teknik nye. barulah nanti aku boleh buat seperti kehendak customer. betulkan?

okey lah, mari aku tunjukkan dkt korang quilling pertama yang aku buat. malam tadi aku buat. even masih baru, rasa nya itu da memuaskan hati aku...

 tadaaaa...inilah hasil quilling pertama dari aku.
so...korang rasa bakat aku boleh diketengahkan ke tak?. hehehehe. okeylah. nti aku update lagi ye?. babai semua....



*note : tak sangka aku punye 
bakat terpendam.


3 comments:

Adibah Ishak said...

minat juga dgn kraf nie.. untuk permulaan boleh tahan juga karya tu :D keep it up.. mana tawu usaha2 karya awk masuk metro pulak ^^

All da best !

cik najibah said...

hehehehe. thanks..amin.....tak berharap nak masuk metro. cuma, i love to learn it more. maybe to be an expert person in this field. insya Allah.

Lalalatif said...

hye dear...
nice try...
rajin2 upload hasil quilling awk ye...
sbb sy pun suka quilling...(^_^)

trademark pemilik wilayah

"men are like shoes. some make you feel taller, some make you feel so small"

"semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah masa hadapan"

"selagi aku mampu menyayangimu...selagi itulah aku akan menangis keranamu"

"untuk mendapatkan yang terbaik, kita kena lepaskan ape yang kita gengam sekarang"

iklan sana sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nota kaki

nota kaki