KLIK - KLIK

June 22, 2012

22 June : Flash Workshop with CANON EOS

Assalamualaikum wbt..


hai semua. ade ke yang menunggu entry dari ku?. ohhh... kalo ade, terima kasih. (tapi mcm syok sendiri jerk?. ) hahahaha. tak kisah la kan?. tapi...thanks pada sesape yang sudi singgah sini. tanpa korang - korang yang sudi singgah sini. tak meriah la kan?. anyway... hari nie ade sedikit story dan gambar mase aku masuk kelas Flash anjuran Canon EOS. tapi yang paling best... aku takde flash, tapi masuk kelas flash. hahaha. best tak?.

kata dealer Canon tu, its okey even u takde flash tu, sebab u nak timba ilmu... nanti flash tu boleh kongsi - kongsi. dan, yang paling best... ade seorang lelaki yang boleh aku panggil abang. yang baik hati, dan kebetulan dia dok sebelah aku.. dia tawarkan aku untuk guna flash dia. sebab dia bawak flash lebih, so...dia tawarkan. even flash tu jenama biasa - biasa je atau bukan jenama Canon. aku berterima kasih dekat abang itu sebab beri aku pinjam. dan beliau seorang yang baik hati. sebab ade bagitahu aku sedikit sebanyak tentang foto. sebab aku kan masih baru dalam bidang nie. so... semua itu amat membantu aku untuk handle EOS 1100D aku.

tapi kan...semua Canon orang lain mantap - mantap. tak macam Canon aku. dan bila aku berada dekat dengan diorang semua. aku makin bersemangat untuk cintakan dunia foto. dan... memberi aku cabaran untuk berusaha dengan lebih gigih dalam bidang foto dan beri aku satu cita - cita untuk membeli Canon baru yang mantap one fine day. not now okey. sebab, sekarang nie aku masih penganggur setia yang tak bergaji tapi memuaskan hati sebab aku tolong parents aku buat keje. its okey. sebab aku pon masih belum ready sepenuh nya nak keje betul - betul...

okey. meh tengok gambar - gambar sepanjang mengikuti EOS Workshop - Flash...

hehehehe. ku frame kan gambar kita di dalam blog ku ini. last moment on the day, but on the top of the story.

pengukir cahaya as a model, kata nye.. okey?

Form utk Photo Hunt... masih confuse, nak join ke tak?. tapi, borang dah ambik. huhu. teruk betul.

hehehe. she was with me on Canon EOS Workshop on 4.May.2012. and now, we meet again.

yang nie la abang yang baik hati tawarkan aku flash dia yg satu lagi. hehehe. time nie, aku curik - curik ambik gambar dia. dan tetiba dia kata, "mana aci...tak ready lagi. sekali lagi - sekali lagi..."so, ku turutkan kan je permintaan nya.

 so, ini hasilnya.  yang nie, time dia benar - benar ready, dan abang nie dah lihat gambar ini. huhuhu.

pembelajaran berterusan...

 bile masing - masing dari mereka sedang sibuk mengambil foto dengan menggunakan flash.

goodies yang kami semua dapat. huhuhu. yang kecik tu, tempat simpan memory card.

hehehe. itulah sedikit sebanyak yang aku boleh tunjukkan dkt korang semua. sory, no model photo in this entry. seperti yang lain - lain yang tiada model. okeh?. aku nie belum profesional lagi... hehehe. tapi, aku enjoy masuk kelas foto, sebab aku leh jumpa orang - orang yang satu hobi dengan aku. even, aku masih baru... diorang tak lokek untuk sumbang kan ilmu. lebih - lebih lagi bila makin ramai, makin happening tau?. dan makin seoronok. mungkin, satu hari nanti aku akan jadi jurufoto bebas untuk apa - apa perkara, event atau untuk apa jua yang aku nak abadikan dalam bentuk foto. itulah kepuasa bagiku, dan dengan foto... memori akan tersimpan bersama ingatan. itulah pandangan aku mengenai dunia foto. dan kepentingan foto. 

okey lah guys. setakat ini saje lah ye?. 



*note : esok outing bersama Canon..


***thanks for reading.

2 comments:

Pwincess said...

Macam best je canon ni. Hmm. teringin jugak. Hehe. All the best =D

http://thenurulee.blogspot.com/2012/06/aku-penat-jadi-athlete.html

cik najibah said...

best. sebab akak punya Canon. kalo Nikon akak tak pasti... all the best to u too.

# thanks....

trademark pemilik wilayah

"men are like shoes. some make you feel taller, some make you feel so small"

"semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah masa hadapan"

"selagi aku mampu menyayangimu...selagi itulah aku akan menangis keranamu"

"untuk mendapatkan yang terbaik, kita kena lepaskan ape yang kita gengam sekarang"

iklan sana sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nota kaki

nota kaki