KLIK - KLIK

June 07, 2012

Spontaneous Thursday : TMK 2012 - Pesta Wau Antarabangsa...

Assalamualaikum wbt...

semalam dah Wordless. hari nie jadi Spontaneous pulak. hehehe. okey. masih berkisah tentang Pesta Wau Antarabangsa kali ke - 30 yang berlangsung di Pantai Geting, Tumpat Kelantan... event nie diadakan sempena jugak dengan Tahun Melawat Kelantan tahun 2012. okey. ekceli, mase nie aku dan family sampai sini, semua nye macam tak seronok. sebab takde banyak wau yang dinaikkan atas faktor angin kurang cukup untuk menaikkan wau - wau besar atau lebih dikenali dengan wau gergasi. mana taknya, semua nya besar. wau - wau nie semua macam belon, tapi perlu kepada angin. bukan pakai gas. sebab tu ia dipanggil wau. dan dah alang - alang sampai, kita tengok sampai puas. masa aku ngan family sampai, kami pergi solat zuhur dekat masjid berhampiran dulu. solat di dahulukan dan barulah kerja lain menyusul. masa kami sampai, baru hampir jam 2 petang.

aku nak bagitau korang semua, memang tak rugi pergi. selain boleh lihat wau -  wau yang pelbagai. kita jugak boleh bukak minda kita dengan event - event macam nie. sebab penyertaan pesta wau nie memang antarabangsa, beb. ade dari Australia, dari Jepun, dari Brunei dan banyak lagi lah. aku sebenarnya bukan nak cakap apa, tapi aku bangga jadi orang Kelantan, sebab... hiburan yang di sediakan oleh pihak pengurusan negeri memang terbaik. boleh memberi pengetahuan luaran, seperti penganjuran pesta wau nie la. kan banyak wau yang kita tak sangka ade, sebenarnya wujud. macam tak percaya aku leh lihat semua nie depan mata. sekarang pon masih ade dua event yang aku belum sempat pegi. iaitu, pesta pantai dan ekspo pertanian. aku suka berjalan - jalan ke tempat yang ade event macam nie. sebab aku boleh lihat apa yang pihak penganjur nak tunjukkan dalam event tuh. dan aku suka snap gambar apa yang aku rasa menarik untuk di kongsikan di Facebook. dan di blog nie sendiri.

hehehe. okeylah. meh tengok gambar sambungan dari entry yang lepas.
hehehe. cantik kan?. ade yang panjang, ade yang besar, ade yang belum ke udara...

Octopus Kite sedang di naikkan ke udara. ohsem......

hehehehe. Panda Kite pon ade la. aku suka yang Piramid tu selain yang panjang....

cantik bukan?. 

Ball Kite...

anda lihat...anda rasa...

Piramid Kite tinggi ke udara. angin cukup. hehehehe.

Angry Bird Kite pon ade.... kaler biru.

 wau - wau - wau....

kanak -kanak bersama Ring Kite... cantik kan?

gambar banyak lagi. tapi... aku malas nak edit gambar. rasa nya, akan bersambung ke Speechless Friday lak. hehehe. harap semua sabar menunggu.. sabar ye semua. sabar tu kan separuh dari iman?. tahu kan?. okey lah. see u next entry. mahu solat dulu... babai... hope korang suka tgk gambar - gambar tu. terima kasih.




*note : Hari - hari ade Pesta. 



1 comment:

Pwincess said...

Comelnya wau - panda, angry bird, ball and stuff. comel comel =D

http://thenurulee.blogspot.com/2012/06/studying-is-my-priority.html

trademark pemilik wilayah

"men are like shoes. some make you feel taller, some make you feel so small"

"semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah masa hadapan"

"selagi aku mampu menyayangimu...selagi itulah aku akan menangis keranamu"

"untuk mendapatkan yang terbaik, kita kena lepaskan ape yang kita gengam sekarang"

iklan sana sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nota kaki

nota kaki