KLIK - KLIK

January 01, 2013

Selamat Datang 2013...

Assalamualaikum wbt..

please nice to me... dan moga, 2013 akan d ceriakan seperti warna-warna itu...


hai semua. im back in 2013. dengan beberapa KEINGINAN. tapi, biar aku ucap syukur dulu, Alhamdulillah... syukur pada Allah, aku masih bernyawa dan masih belajar untuk menjadi muslimah yang d redhai, anak yang taat pada ibu bapa, sahabat yang baik pada kawan-kawan nya dan, sebagainya... insya Allah.

Alhamdulillah.. keinginan 2011 terlah termakbul bila tahun 2012 menyaksikan aku berjaya mendapat tempat d Universiti Malaysia Terengganu atau lebih d kenali sebagai UMT. yeay!. d sini, aku mengenali sahabat-sahabat yang awesome selepas sahabat yang pernah aku kenal d tempat - tempat aku menimba ilmu start dari sekolah sampai poli dulu. dan, sykur jugak.... dengan masa yang berlalu, aku semakin dapat lupakan kelukaan 2010. iya... walaupon agak sukar, aku percaya setiap yang berlaku ada hikmahnya oleh sebab itu aku nekad jalani hidup seperti biasa yang akhirnya membuahkan hasil bila aku semakin membuka mata, membuka minda untuk think postive tentang takdir hidup.

mana taknya, aku kan selalu layan perasaan sedih. tu yang jadi macam susah sikit. hik3. tapi, bila aku tahu hakikat sebenarnya, aku mampu keluar dari kotak fikiran yang asyik fikirkan tentang itu. now, aku dah berjaya lakukan apa yang aku nak lakukan sejak dari 2011 lagi. syukur.... tapi, memori itu tetap segar dalam ingatan. but, nevermind...

d tahun 2012, menyaksikan aku melanjutkan pelajaran, menyaksikan aku FALL IN LOVE with Fotoghraphy, Handcraft like Quilling, Cross Stitch, and Twisted Flower. ye.... dan, ianya juga menyaksikan aku menjadi seorang yang lebih terbuka, menjadi seorang yang ingin mendalami ilmu agama... Alhamdulillah. sampai sekarang, aku masih belajar menutup aurat penuh even tidak berpurdah. I just want to be myself. yang boleh membawa kebaikan serta dapat melindungi bukan diri aku je tapi, yang lebih utama boleh melindungi Abah aku dan bakal suami ku dari api neraka sekali gus akan membawa kami ke syurga yang d impikan oleh setiap muslim d dunia ini. semoga keluarga ku juga dapat manfaat dari itu. Insya Allah. Amin.........

dan, bila berbicara tentang tahun baru, pasti setiap orang mempunyai KEINGINAN yang baru jugak. termasuk lah aku. antara keinginan aku :


  1. nak jadi hamba Allah yang baik, yg d redhai,
  2. nak jadi anak yang solehah, serta isteri yang solehah. tapi, part isteri tu belum tahu lagi la bila...,
  3. nak jadi student yang cemerlang dari segi akhlak, akademik dan ko-kurikulum ,
  4. nak jadi seorang kawan yang baik,
  5. nak belajar ilmu fotografi,
  6. nak beli BB. hahaha. itu boleh jadi keinginan tahun baru gak kan?
  7. last but not least, nak jadi peniaga yang berjaya serta amanah yang boleh d percayai. ewah!
jadi, harapnya keinginan - keinginan itu dapat d capai dengan jayanya dan dengan cara yang betul. insya Allah. nak tambah 1 lagi keinginan boleh tak?. NAK KAWEN... hahaha. maaf lah, gatal sikit. umur dah makin meningkatkan. member - member pon dah ramai yg kawen, dapat anak. bahagia je. aku?., dk tunggu masa lagi. tapi aku yakin, jodoh tu ada, cuma belum tahu dengan sape. kita tunggu dan lihat je la bila masa nya. sebab, aku takde jawapan untuk itu. mana tau, Maut dulu menjemput sebelum sempat Jodoh... kita perlu ingat pada Kematian.. baru lah hidup kita nie tak tersasar dari landasan sebenar hidup d dunia nie. 

harap nya, 2013 akan dapat d jalani dengan sebaik-baiknya. bukan pada aku je, harapan untuk korang jugak. SELAMAT DATANG 2013... dan Selamat Tinggal 2012. kenangan bersama takkan aku lupakan. terima kasih 2012.... i'll always remember u. 



                         




*note : saya nak belajar terima awak 
Mr. H




------------------------------------------------------------------------------------------------------------

THANK YOU FOR READING

No comments:

trademark pemilik wilayah

"men are like shoes. some make you feel taller, some make you feel so small"

"semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah masa hadapan"

"selagi aku mampu menyayangimu...selagi itulah aku akan menangis keranamu"

"untuk mendapatkan yang terbaik, kita kena lepaskan ape yang kita gengam sekarang"

iklan sana sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nota kaki

nota kaki