KLIK - KLIK

April 10, 2013

CUTI is HOLIDAY....


hai semua. d sebabkan student UMT tengah beructi. dan salah seorang dari mereka ialah aku. so, aku nak la update blog sikit. hehehe. walaupon cuti, keje bertimbun. ada asaimen. Akaun. haiisssh.... sampai sekarang pn masih belum siap-siap.  aku sedar, kadang-kadang bukan sebab takleh buat, tapi sebab dk main benda lain, plus ngan mudah putus asa. tu yg jadi tak siap-siap jugak tu. sebab, kalo time cuti, memang nak cuti je keje nya. tak nak pikir benda lain dah. tapi tuntutan pada pelajaran memang takleh lari.

hurm...redha je la. btw, dalam cuti nie... pandai lak aku install benda baru yang kerap dk iklan dalam tv, padahal aritu, beria-ria kata kat kawan, tak reti la, tak tu la, tak nie la. padahal salah satu alasan, (tgk...alasan lagi)   biasa la. aku dan alasan. sentiasa bersama. hak..hak..hak. sila lempang laju laju

semenjak dua menjak nie, taklah. maksud aku, semenjak guna smartphone, cewah!!!. padahal tak smart mana pon. dah pandai BBM, lepas BBM, main WhatsApp... jimat kot main benda-benda nie. tak payah guna kredit, tp kena ambik pakej bulan. macam aku, aku ambik pakej yang RM20 sebulan. kira nya RM20 akan d potong dari prepaid kita. pastu, boleh la layari internet tanpa sempadan. kan ke gitu? tapi setiap bulan kena apply pakej tu. takpelah, janji ade intenet d hujung jari. takperlu lah nak kena bukak laptop selalu. sebab nya, kalo aku ngadap laptop, memang tak jadi keje la jawab nya.

lepas WhatsApp. timbul pulak benda baru dalam tv, yang Lisa Surihani ngan Sam tuh. ape kebenda nya?. WeChat?. haaaa... WeChat. syok gak main. mula-mula, aku pandang pelik dekat membe yang dk WeChat ngan kawan dia. kata, aishhhh.. "main pa la camtu?", sekarang aku lak dk gila kan benda nieh. hahahaha. hari-hari dk WeChat ngan BFF aku.


nie lah WeChat nye....
sampai kan, kakak aku pn main benda nie...hahahaha.

no wonder lah member aku dk kata best main benda nie. kadang-kadang, benda nie boleh melalaikan. huhuhuhu. tapi, kita kena la pandai-pandai bahagikan masa. ye dok?. hek-hek-hek. btw, sabtu lepas... aku g air terjun Lata Tembakah ngan Family. wah!. memang best gila dapat berendam dalam air. walaupon, dah besar dewasa cam nie, hahaha. naluri nak main air macam kanak-kanak tetap ada. kan?. well... aku kan masih kanak-kanak. walaupon, dah layak jadi mak. hahahaha. itulah.... dalam tak sengaja, perangai kanak-kanak muncul. cewah!!!!...

                                   haaaa... percaya tak nie aku time kecik bersama air terjun?. 
ps : tolong jangan percaya. nie anak sedara aku. :P

jernih kan air nye?. sangat seronok dapat luangkan masa bersama keluarga tercinta. yes!. ,mereka segalanya bagi aku. walau kadang-kadang aku ade melawan kata-kata mereka, tapi... aku tetap sayang mereke. so much!

lepas main air, kita g makan shoot. hahaha. 

shoot la sangat. nie SUNSET okey, hahahah. dah lama nak ku rakam kan saat-saat sunset bersama EOS kesayangan ku ini. tapi, hanya ini yang mampu ku tangkap untuk tatapan kalian. sbb aku masih lagi baru dalam proses pembelajaran nie..

nampak sedap kan?. Masya Allah sate ini sedap. 

jangan jelos ye. pada yang nak merasa sate nie, boleh la bawak rombongan cik kiah ke, mak jemah ke...semua boleh pergi dan d alu-alu kan untuk mencuba sate nie d Machang. okey, nama kedai nye?. nanti aku bgtau.

taaadddddddaaa....
sate yang dalam gambar adalah Mama Satay.

banyak-banyak sate yang d nyatakan tu, mungkin untuk tempahan. sebab aku dh banyak kali pegi makan, hanya ada sate ayam dan daging. so, sape-sape yang nak merasa sate kambing dan sate perut, sila buat tempahan. okey?. in shaa Allah tak rugi.

eh... sekarang tengah bising pasal PRU13. korang dah daftar untuk mengundi ke?. nama aku ada. nak tgk?.
takde dalam lappy. ada dalam bb je. sory. tapi yang pasti, aku dah boleh mengundi. 


ps : tolong jalani tanggungjawab kita pada negara. 
pangkah la pemimpin yang berwibawa, yang mampu bawa kita ke jalan yang d redhai Allah.






*note :  bila ek nak booking tiket balik utk PRU13?




------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- THANK YOU FOR READING -

No comments:

trademark pemilik wilayah

"men are like shoes. some make you feel taller, some make you feel so small"

"semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah masa hadapan"

"selagi aku mampu menyayangimu...selagi itulah aku akan menangis keranamu"

"untuk mendapatkan yang terbaik, kita kena lepaskan ape yang kita gengam sekarang"

iklan sana sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nota kaki

nota kaki