KLIK - KLIK

September 15, 2011

kitaran hidup saya mula berubah~~

assalamualaikum wbt dan hye olls...

dah lama tak hapdate, bukan taknak hapdate..cuma mase tak mengizinkan dan idea pn takdak, sekarang nie idea dah datang...kena la cepat2 menaip, takut idea dah lari..tak dapat la nak entrykan tajuk nie. anyway, SELAMAT HARI RAYA . kita kan raya selama sebulan. itulah spesel nye kita sebagai umat Islam.

bagi yang dalam usaha, mengerjakan puasa sunat syawal aka puasa enam...teruskan usaha. hehehe. saya pon baru dua hari puasa enam. teruk tak?. saya puasa ngan mak saya. kalo saya puasa sorang2 kesian mak saya. ahhhh!!.. saya dah start nak merapu panjang la nie. anyway, please enjoy reading...

-------------------------------------------------------------------------------------

hehehe. cam peliks je kan tetiba ade entry yang bertajuk "kitaran hidup saya berubah..."

hahaha.

padahal takde la berubah sangat. but, starting from 6 september 11' jadual hidup saya sedikit berubah...

berubah yang macam ne?. berubah ke arah yang lebih terisi bila...saya telah d terima bekerja d sebuah kedai buku.
kedai buku yang terletak tidak lah jauh dari rumah saya sbb saya masih sempat balik makan d waktu rehat saya yang hanya sejam dan sejam setengah.

btw, sejam untuk shift pagi..sejam setengah untuk shift malam. dan saya merasa bertuah bila saya semakin mengetahui perubahan d dalam dunia pembelajaran.

mana taknya, seingat saya...kalo dulu mse saya d tingkatan 5..novel bertajuk lain, sekarang dah bertajuk lain. anyway boleh d katakan semua novel2 dan buku antologi bagi sekolah menengah telah bertukar ke syllabus baharu. yang terbaharu tajuk novel student tingkatan 5 ialah "Catch Me If U Can...", kelah ko jah tajuk nye. hehehehehehe.

paling syok bila semua staff macam masih berjiwa remaja..dan walaupon ade staff dari Thailand, 'itu tak bermakna kami tak mampu bertegur sapa seperti yang lain. kami masih bisa ber'say hi and so on...

apa yang penting, bila saya bekerja...ia secara tak langsung dapat bantu saya untuk lupakan seketika dunia saya dan JY sedikit sebanyak, dan sebenarnya ape yang aya mampu katakan ialah dunia aya dan JY hanya tinggal kenangan yang tak kan mungkin jadi kenyataan lagi setelah dia hanya mendiamkan diri selepas hari raya hari tu. kalo nak ikutkan hati, memang saya taknak tanya khabar dia langung but...saya tak mampu.
memang la kalo d ikutkan jugak, nak je saya selalu sms dia or bertanya khabar dia...sebab setiap hari saya mengingati dia..but, saya sabarkan hati. sabarkan hati saya untuk melepaskan dia dan sekaligus, sabarkan hati saya untuk menerima dugaan hidup saya.

bila saya kerja, saya dapat menimba pengalaman baru. dapat kawan baru. dapat semua la baru.

hehehe. dalam pad tu ade jugak kenangan kelakar sewaktu tempoh mas eberkerja d tempat baru nie.

kejadian nie latest punya..latest sbb benda nie baru je terjadi petang td...

nak d jadikan cerita, motor aku aka sayang bucuk2 aku memang dah lama meragam, cume sebelum nie takdelah meragam macam tadi. kali nie, mungkin sayang bucuk2 aku nie dah tak tahan sakit agaknya. bila dah tiba waktu balik td, aku try start dia, tetiba sayang bucuk2 aku keluarkan suara kencang dia, bila dah try banyak kali akhir nye tak jadi, ade seorang staff tempat aku bekerja tanya...nape?. saya jawab, motor tak hidup. bile dia pn try, memang tak hidup la. then, ade seorang lagi staff bg suggestion supaya staff tu tolak dari belakang dan saya cume sedia untuk masukkan gear.
ok!!. first nye memang saya mencube, but bile dah lama sikit, tetiba sayang bucuk2 saya berbunyi lagi. kali nie siap ngan semput2 dan akhirnya berhenti bergerak. naib baik mase tu saya tak berada d jalan raya besar lagi. hahaha. bila abah saya datang, saya minta abah saya tukar motor. saya suh abah saya drive motor saya aka sayang bucuk2 saya, dan saya drive balik ngan honda cup50. hik2. kadang rase geli hati bile teringat saya drive motor abah saya.

hehehe.

this picture was snapped after back from work.

snapped when i still worked at PPT once upon a time. valid from 29 May till 2 July 2011.





*note : selama menganggur, sudah dua kali
bekerja d tempat yang berbeza.

No comments:

trademark pemilik wilayah

"men are like shoes. some make you feel taller, some make you feel so small"

"semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah masa hadapan"

"selagi aku mampu menyayangimu...selagi itulah aku akan menangis keranamu"

"untuk mendapatkan yang terbaik, kita kena lepaskan ape yang kita gengam sekarang"

iklan sana sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nota kaki

nota kaki