KLIK - KLIK

March 08, 2012

segmen malam Jumaat : Ayat Kursi Senjata Orang Mukmin




nampak tak ayat kursi bersama maksudnya itu?. sebenarnya, banyak hikmat membaca ayat kursi nie. malam nie, saya berbesar hati nak kongsikan 10 hikmat ayat kursi yang terdapat dalam buku Hikmat, Khasiat & Fadilat Ayat-ayat Al-Quran. mari sama-sama baca dan ketahui. sebab...setiap perlakuan kita itu akan d catatkan baik dan buruknya oleh Malaikat di kiri-kanan kita.

Antara hikmat nya ialah....

  1. Orang yang selalu membaca ayat Kursi dicintai dan dipelihara Allah sebagaimana Dia memelihara Nabi Muhammad.
  2. Mereka yang beramal dengan bacaan ayat Kursi akan mendapat pertolongan serta perlindungan Allah daripada gangguan serta hasutan syaitan.
  3. Pengamal ayat Kursi juga, dengan izin Allah, akan terhindar daripada pencerobohan pencuri. Ayat Kursi menjadi benteng yang kuat menyekat pencuri daripada memasuki rumah.
  4. Mengamalkan ayat Kursi juga akan memberikan keselamatan ketika dalam perjalanannya.
  5. Barangsiapa membaca ayat Kursi apabila berbaring di tempat tidurnya. Allah mewakilkan 2 orang Malaikat memeliharanya hingga subuh.
  6. Barangsiapa membaca ayat Kursi di akhir setiap sembahyang Fardhu, ia akan berada dalam lindungan Allah hingga sembahyang yang lain.
  7. Barangsiapa membaca ayat Kursi di akhir tiap-tiap sembahyang Fardhu, Allah menganugerahkan dia hati-hati orang yang bersyukur dan perbuatan orang yang benar, pahala nabi-nabi, juga Allah melimpahkan padanya rahmat.
  8. Barangsiapa membaca ayat Kursi sebelum keluar rumahnya, maka Allah mengutuskan 70,000 Malaikat kepadanya, mereka semua memohon keampunan dan mendoakan baginya.
  9. Barangsiapa membaca ayat Kursi di akhir sembahyang Allah azza wajalla akan mengendalikan pengambilan rohnya dan ia adalah seperti orang yang berperang bersama Nabi Allah sehingga mati syahid.
  10. Barangsiapa yang membaca ayat Kursi ketika dalam kesempitan nescaya Allah berkenan memberi pertolongan kepadanya.

sudah ketahui bukan?. banyak lagi yang ada dalam list. cuma, aku pilih yang mudah untuk d pahami dan yang lebih pendek tapi bermakna agar kalian semua tak boring baca yang panjang-panjang.




*note : marilah sama-sama
kita amalkan.

No comments:

trademark pemilik wilayah

"men are like shoes. some make you feel taller, some make you feel so small"

"semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah masa hadapan"

"selagi aku mampu menyayangimu...selagi itulah aku akan menangis keranamu"

"untuk mendapatkan yang terbaik, kita kena lepaskan ape yang kita gengam sekarang"

iklan sana sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nota kaki

nota kaki