KLIK - KLIK

November 12, 2012

kerana kau sahabat....

Assalamualaikum wbt...

hai semua. tgh buat ape?. hehehe. title macam gempak je.. okey. sebenar nye, aku berbesar hati nak kongsi cerita tentang seorang kawan.. yang lama ngan aku. dia special. even dia tidak lah seperti BFFTJ aku yang lain... tapi, dia memang special.

nak tau nape?. jom cek...

  • awal kenal mase sekolah rendah..
  • selalu gaduh before declare utk jadi kawan...
  • dia kawan lelaki aku yang satu - satu nya dalam ingatan aku sepanjang masa...
  • sentiasa meluahkan rasa masing - masing tanpa ada selindung... (masa sekolah dulu la...)
  • dalam banyak-banyak tahun persekolahan, aku banyak dapat sekelas dengan dia...
  • aku dengan dia selalu gaduh, baik....gaduh, baik... 
  • penah gaduh besar...namun, akhirnya rujuk balik (rujuk la sangat... rujuk bersahabat je la...)
  • d sebalik persahabatan aku dan dia, ade 1 peristiwa d mana...kami penah copel. namun, keserasian tu takde... so, be friend balik lah...

special kan?. sekarang, aku dan dia hanya kawan... tak lebih dari tu, even dia ada cakap dia ngan makwe dia ade krisis. aku taknak ambik kesempatan. sebab, aku taknak rosakkan persahabatan seperti yang penah aku lakukan beberapa tahun dulu... dan sekarang, aku dan dia masih menjalinkan persahabatan seperti dulu. walaupon, tak mungkin sempurna seperti dulu... aku tak harap kesempurnaan, cukuplah jika dia masih anggap aku kawan dan nak berkawan dengan aku. aku tak kisah perangai dia macam mana, sebab aku dah lama kenal dia. 

sebelum aku kawan ngan dia, aku selalu gaduh ngan dia. opssss!!!... tapi, bukan aku yang cari gaduh dulu. dia yang start dulu... mase tu, aku dan dia masih d bangku sekolah rendah. time tu, aku dan dia darjah dua... memang macam tak percaya. sebab, dia panggil aku KAPAS. ada ke patut?. jauh benar nama aku yang BAH dengan PAS tu... tapi, aku lupa gelaran apa yang aku bg dekat dia. sumpah aku lupa... hek-hek-hek. namun, ade gelaran special aku beri pada dia...

daripada, gelaran-gelaran... akhirnya, jadi kawan... sampai sekolah menengah. ada satu peristiwa, mase aku pindah ke sekolah teknik. aku tak bgtau dia. dia cari aku berhari - hari.... sampai lah, one day...member aku kata, Jibah dah pindah sekolah la.... then, dia marah aku giler-giler... sampai taknak kawan ngan aku. aku bukan sengaja pindah sekolah tak bgtau dia, mase tu aku de sebab lain... plus, nak rasa mcm mana perasaan bila pindah sekolah. 

tapi, gaduh tu tak lama... aku pujuk dia. pastu, dia terima untuk kawan ngan aku balik... sampai tingkatan 5... aku dengar ura-ura daripada member-member aku, yang dia ada makwe.... makwe dia tu pulak member aku, namun... musuh dia time sekolah tu.. start situ lah, bergolak nya hubungan aku, dia dan makwe dia...ceh, macam cinta segi tiga lak...

pejam celik, pejam celik.... (kerana masih panjang umo...)  dah lebih 22 tahun umo aku dan dia. dan maknanya, sudah hampir 14 tahun lebih aku kawan ngan dia. walaupon, ade ketikanya,...aku langsung tak tahu tentang berita dia kerana kekangan yang ada. namun, Alhamdulillah... Allah masih mengizinkan aku untuk terus berkawan dengan dia. sampai sekarang...... aku akui, sepanjang berkawan dengan dia... macam-macam dugaan yang ada. yang kami tempuhi... walaupon sampai satu tahap, aku rasa macam dah putus asa nak kawan ngan dia... sebab kekangan yang ada datang dari pelbagai sudut... namun, aku buat - buat biasa je. masih macam dulu. sampaikan aku ambik tindakan untuk sepikan diri dari dia, bukan nya apa...saja nak beri dia ruang untuk bernafas... ruang untuk dia lupakan kawan yang tak berguna macam aku... namun, pernah dia msg aku...guna no baru dia, aku memang x kenal dia. atlast, dia ngaku gak... then, aku save la no dia... kalo dulu, betul la aku akan ingat no dia. namun, dh makin tua nie...ingatan pon dah tak berapa kuat... hik-hik-hik... sedar diri pon kan?  

dulu, aku penah berkata pada diri aku sendiri... walau macam mana pon, aku rasa aku takkan putus sahabat ngan dia... namun, dalam rasa ketidakputusan itu, dugaan tetap mendatang... menguji kesetiaan aku dalam bersahabat. dan dia, walaupon dengan perangai gile-gile dia... tetap dia anggap aku kawan dia. u see...betapa special nya dia dalam hidup aku dan betapa dia anggap aku kawan dia...as a friend only...  dan sejujurnya, aku senang berkawan ngan dia... sebab, d sebalik gile-gile dia... dia masih punye waktu dan ruang untuk mendengar kan aku. walaupon kadang-kadang, idea dia tak boleh pakai dan kadang-kadang... hanya menyakitkan hati aku. dia tetap kawan aku... dan aku kalo boleh taknak lagi kehilangan dia sebagai kawan baik aku... 


Bro, boleh tak ko jadi BeFriendForeverTillJannah aku? 

namun, aku nak mintak maaf ngan ko. aku susun sepuluh jari sebab kadang-kadang, aku de terlanjur berkata-kata tentang ko.. maafkan aku ek?. 

because u are my friend...so i cares about u...


please, always remember this, Friend...



*note : terima kasih kerana
 menjadi sabahat aku...






No comments:

trademark pemilik wilayah

"men are like shoes. some make you feel taller, some make you feel so small"

"semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah masa hadapan"

"selagi aku mampu menyayangimu...selagi itulah aku akan menangis keranamu"

"untuk mendapatkan yang terbaik, kita kena lepaskan ape yang kita gengam sekarang"

iklan sana sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nota kaki

nota kaki