KLIK - KLIK

June 04, 2011

CINTA bukan untuk aku??~~


assalamualaikum wbt dan hye.

malam nie. selesai membelanja family makan mc'd. terus sahaja balik ke rumah. walaupon hati gembira sebab dapat belanja family makan bile dapat gaji pertama. d hati tetap tercalit rase sedih. sedih bile orang yang cople ngan aku sudah mendiamkan diri selama seminggu. dulu, aku akui aku nak sangat melalui mase2 seperti sekarang kerana aku secara jujur nya tidak mempunyai rase cinta kepada dia. but. bile dia dah mendiamkan diri selama semiggu, aku menjari bertanya kenapa dan mengapa semua ini berlaku?. sedangkan, seingat aku. dia yang mengajak aku cople. dan bile d fikir2kan balik. aku merasakan dalam dunia nie, belum pernah aku kenali lelaki yang ikhlas menerima aku ape ade nya aku. aku tau, lelaki hanya inginkan yang cantik. but, aku hanye d takdirkan untuk menjadi seperti ape aku adanya aku sekarang.

bile di fikir2kan balik. aku mungkin tidak layak untuk bercinta. ye!!!. mungkin aje kan?. aku mengakui. aku TERLALU SENANG menerima ajakan lelaki untuk cople dan aku memang mudah menyesali. but, bile aku AIM seseorang untuk menjadi RAJA d hati aku. maka, akan tetaplah beliau bertakhta d hati aku walaupon, sudah lama hubungan istimewa itu terputus. buktinya, sampai sekarang aku mengingati beliau yang aku sayangi d waktu aku berada d poli. tapi, bukan jodoh aku dan beliau.

bila aku terlalu terfikir akan beliau, aku selalu nak s.m.s beliau. but, aku mengakui bahawa aku merasakan bahawa beliau tidak akan mampu melayani aku seperti beliau melayani aku d waktu dahulu. jika dulu, beliau merupakan sahabat aku. but sekarang. bukan lagi. hatta begitu pon, aku masih anggap beliau sebagai kawan aku. but, bila aku dah banyak kali timbulkan kekecohan dalam hubungan persahabatan itu sendirim, sudah tentulah beliau sendiri pon tidak sudi bersahabat dengan aku.

aku tidak menyalahkan beliau atau sesiapa, walaupon hati memberontak nak beliau yang dulu. aku semakin sedar dan yakin, beliau hanyalah mase silam aku. mungkin jugak aku perlu kekal ngan azam aku untuk tidak cople? ye!!!. mungkin jugak. sape je yang tau kan? betul x? mulut aku memang akan katakan I DONT CARE, but macam mana ngan MY HEART? ade orang nak faham?. dengan 1001 kelemahan dan kekurangan yang orang tak nampak, orang akan mudah meninggalkan aku. sedangkan aku?. sedangkan aku perlu menangis..menangis dan menangis hanya untuk sesuatu hubungan yang d bina BUKAN d atas dasar CINTA?. telalu rendahkah aku d mata2 manusia?.

apa2 pon, aku memang sedih. sedih bila aku rasa aku dah bersedia untuk bercinta lagi, dia melukakan hati aku dengan mendiamkan diri terhadap aku. aku terfikir, mungkinkan dia jugak sama seperti beliau yang mendekati aku dan ingin menjalinkan hubungan istimewa ngan aku bila mereka merasakan diri mereka sedang kesunyian tanpa CINTA dari insan yang mereka sayangi? adakah itu BENAR??. jike benar, maka. tiadalah cinta untuk aku walau secebis pon. seperti kata pepatah, Habis Madu Sepah D Buang. mungkin jugak mereka menganggap aku sebagai kekasih separuh mase mereka?. atau pon, hanya aku yang terlalu mencurigai mereka?

tapi, sudah banyak kali semua ini terjadi. macam mana aku nak yakin?. hurm. sebenarnya terlalu banyak yang aku ingin suarakan tentang perasaan aku bile melibatkan hal CINTA. cuma, aku x tau nak explainkan macam mane. but, mungkin jugak aku perlu berTEGAS ngan HATI aku untuk tidak menerima cinta dari mane2 lelaki lagi sehingga masa itu benar2 berlaku.

wahai hati!!!. sabarlah dengan dugaan.

inilah yang sebenarnya yang harus aku sedar..

hahaha. dan inilah yang harus aku katakan pada pelamar2 yang dusta!.
mereka2 semua adalah seperti d dalam gambar. yang tidak iklas menerima aku.!!

ada aku kisah? mulai 5 jun 2011. aku akan hidup seperti manusia lain yang tetap normal hidup bebas TANPA CINTA. cinta yang dusta tidak aku perlukan. lebih baik aku fokus pada masa hadapan aku. hidup aku, hanya aku yang akan ubah. dan DIA (ALLAH) akan membantu aku. aku yakin itu semua. jadi, mulai sekarang. akan aku kebalkan hati aku daripada sebarang CINTA. so..say no to LOVE anybody except ut GOD, ur family and friend. true friend. insya Allah.






*note : semoga diri terus cekal melalui
zaman kekecewaan sekali lagi!






No comments:

trademark pemilik wilayah

"men are like shoes. some make you feel taller, some make you feel so small"

"semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah masa hadapan"

"selagi aku mampu menyayangimu...selagi itulah aku akan menangis keranamu"

"untuk mendapatkan yang terbaik, kita kena lepaskan ape yang kita gengam sekarang"

iklan sana sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nota kaki

nota kaki