KLIK - KLIK

July 27, 2011

desperate???~~

assalamualaikum wbt dan hye..

sudah agak lama CN (nama dalam FB) tidak berblogger kan?. haiya, bukan tak mau blogger ma...cuma, CN rase, kalo CN blogger ke, post baru ke...xde orang mau bace. jadi, CN agak sedih la ngan situasi tersebut. tapi, CN x marahkan reader2 sbb mungkin blog CN nie tak sehebat blog blogger lain. mcm blog abg Ben ke...blog FL ke, jauh lagi la blog HZ. tapi blog CN nie memang toksah cakap la, HAKIKAT nya takde yang singgah pon...

urm. agak sadis kan story tuh?...tapi, lupakan saje...sbb CN bukan nak cakap desprate soal tu. CN tau CN tak mampu nak paksa reader2 untuk suka blog CN yang tak seberapa nie. follower pon tak ramai. tapi...buat follower2 yang memfollow blog CN nie...jutaan terima kasih lah CN ucapkan..CN give a big clap hand to all of you..my lovely followers. tenQ.

...............................................................................................................................................................

ok, back to our topic..DESPRATE??..atau dalam bahasa Melayu nye, TERDESAK??..its all about LOVE. atau lebih di kenali sebagai CINTA.

anda semua tahu apa itu CINTA??..CINTA itu sangat suci, sangat tinggi kedudukan nya dalam hati manusia...kerana Cinta, ade yang sanggup buang keluarga, ade yang sanggup d buang keluarga, ade yang sanggup memberikan mahkota diri dan sebagainya..tapi, Cinta yang sebenarnya tidak perlu kan semua itu. Cinta yang lebih tinggi dan agung adalah CINTA kepada ILAHI..

CN sendiri pernah merasai Cinta itu..CN tak nafikan Cinta itu sangat indah bila ade yang memberi dan menerima. dan sesungguhnya dalam Cinta itu sendiri memang perlu ada yang memberi dan menerima untuk melengkapkan Cinta itu. cuma, kalo dalam Cinta itu hanya ade yang memberi lebih banyak daripada menerima atau sebaliknya..mungkin Cinta itu tidak seimbang dan akhirnya, mungkin ade yang terbengkalai d tengah jalan berbanding yang kekal. tapi..CN tak nafikan bahawa ade juga sesetengah Cinta memerlukan banyak pemberian atau sebaliknya..mungkin kerana itu adalah untuk membuktikan bahawa seseorang itu sangat mencintai satu pihak lagi..

pernah jugak CN terfikir tentang kata2 yang selalu d ungkapkan..iaitu, "Bile kita sayang seseorang, luahkan ape yang terpendam..mungkin si dia juga mempunyai perasaan yang sama..", CN tak nafikan kata2 itu ada benarnya..tapi, bagi lelaki itu perkara biasa. tapi bagi perempuan macam CN nie. itu adalah perkara luar biasa. sbb perempuan kan di lahirkan dengan penuh rasa malu..masakan perempuan perlu nyatakan secara terang-terangan..paling tidak, kaum lelaki perlu la tau tentang perasaan perempuan. iya..kalo lelaki tak mau dkt perempuan tu, nape perlu bagi harapan, main2kan perasaan perempuan yang tulus menyayangi ??..

apa itu semua erti perngorbanan Cinta?. wallah wallah...nape la aku asyik bercakap tentang CINTA??..ape aku nie desprate akak TERDESAK sangat?...ah..tidak lah seperti itu. aku hanya ingin mengatakan bahawa aku sangat Cinta sama dia..dia yang telah lama aku tinggalkan untuk memberi ruang pada dia untuk mengecapi kebahagiaan yang dia cari bersama perempuan lain. bagi CN, tidak guna CN terus bersama dia jika hanya CN yang inginkan. dan tidak guna untuk CN terus bersama dia jika di belakang CN dia punya hubungan dengan perempuan lain.

ya...CN tak nafikan Cinta itu tidak boleh d paksa dan kadang2 Cinta itu perlukan pengorbanan. mungkin CN perlu korbankan Cinta CN untuk pastikan bahawa dia benar2 bahagia..kan ade pepatah.. "Bila orang yang kita sayang bahagia, itulah bahagia nya kita...", iya...bagi CN kata2 itu benar dan mungkin CN akan lebih bahagia bila CN lihat dia bahagia dengan mengorbankan Cinta CN kepada dia..tapi, CN tak tau la..nape CN tak pernah mampu lupakan dia. seberapa istimewa nya dia d hati CN pon CN tak pasti. yang pasti, hingga sekarang..CN tak mampu nak lupakan dia dan tak mampu sayang orang lain seperti CN sayang dia..

tapi..CN rasa, kalo CN tak jumpa ngan dia..CN tak mungkin dapat rasa indah nya Cinta yang benar2 Cinta..Cinta yang tak bertepuk sebelah tangan. di mana ada penerima dan pemberi. but, Cinta buat CN hanya mampu bertahan sehingga 2 months. but, its okay. CN hargai ape yang pernah dia beri pada CN. perhatian dia terhadap CN. selalu coll CN, selalu sms CN.. mungkin kerana itu lah CN tak mampu melupakan dia. sebab belum pernah ade orang yang memperlakukan CN sebegitu. bersama dia...CN rasa diri CN nie begitu berharga...tapi CN tahu, setiap yang berlaku adalah kehendak NYA..bila ALLAH mahukan begitu atau begini, ALLAH takkan melambat2kan setiap perkara itu, dan jika ALLAH kehendaki sesuatu itu berlaku pada mana2 hamba NYA, takkan terlepas satu pon kehandak NYA itu. dan perlu aku ingati, setiap yang berlaku telah tertulis d Loh Mahfuz. ALLAH takkan mencanang perjalanan kehidupan seseorang dalam masa terdekat. ALLAH Maha Mengetahui di setiap ape yang terjadi dalam hidup kita. jadi, CN terima semua nya. dengan izin NYA, CN akan menghadapi dengan penuh sabar. sabar yang ALLAH pinjamkan kepada CN.

terima kasih ALLAH kerana memberi kehidupan ini..kehidupan yang sangat bermakna d samping keluarga yang sangat penyayang, sangat memahami, d samping kawan2 yang sentiasa ada d sisi bila d perlukan, d saat susah mahupon senang. kehidupan yang baik. kesihatan yang baik. sesungguh nya, terlalu banyak nikmat yang ENGKAU berikan pada CN ini..

alhamdulillah atas segalanya...

jadi..persoalannya, apakah CN terlalu desprate untuk Cinta sekarang??..





alhamdulillah..
.
sungguh besar hikmah di sebalik kejadian yang d tentukan oleh NYA..




*p/s : renung-renungkan dan selamat beramal..




*note : im not desprate.







No comments:

trademark pemilik wilayah

"men are like shoes. some make you feel taller, some make you feel so small"

"semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah masa hadapan"

"selagi aku mampu menyayangimu...selagi itulah aku akan menangis keranamu"

"untuk mendapatkan yang terbaik, kita kena lepaskan ape yang kita gengam sekarang"

iklan sana sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nota kaki

nota kaki