KLIK - KLIK

July 07, 2011

kegiatan d malam Jumaat~~


asslamualaikum wbt dan hye.

hey. u olls ngah buat apa malam2 Jumaat nieh?. hurm. bagi wanita yang sudah berkahwin, yang berhujung minggu hari Jumaat dan Sabtu, tentulah ngah sibuk d malam2 hari nie. kan. lebih2 lagi kalo yang berkerjaya. well. memang dah kewajipan sbg seorg isteri nak kena uruskan suami, anak2 dan rumah tangga. hehehe. ape2 keep it out ye buat sesiapa yang sudah bergelar isteri.

but....

bagi orang yang masih single macam aku nie. u olls ngah wat ape malam2 Jumaat nieh?. hurm. kalo aku, d malam2 Jumaat nieh..tetiba ngerasa bosan.,boring., plus xde keje. mana nak keja kalo dok tanam anggur yang tak berbuah kat depan umah d kg halaman tercinta nieh. hehehe. biasa la. nak keje ngan org lama2, rase macam dah x leh go on. so, ambik keputusan resign. tapi..bile pikir2 balik, memang bosan la kalo dok umah tanpa berbuat ape2. serius aku cakap memang terasa kosong. ngan xde keje nye, ngan xde cinta nya. ceh ceh ceh..nak jugak sebut sal cinta kan?.
muka bosan tanpa cinta dari aku (bosan la sangat kan? )


ala...biasa la. kalo tanya sape2 pon..mesti akan jawab, hidup lebih terisi dengan adanya si dia. but aku?. mana la si dia aku nieh?. si MR.RIGHT aku belom muncol2 jugak. takpe2. aku sabar menunggu. huk3. dah tahap teratas kowt kegatalan aku nieh. itukan lumrah sebagai seorang manusia. ekceli, aku ade la jugak terasa nak sms ex aku. but, rase macam tak perlu lah nak ganggu dia di malam2 hari nie kan?. nti x pasal2 mengundang kesedihan sendiri plus di katakan menyibuk nti kan. x pasal2. diri sendiri gak yang rase menyesal.


dalam hidup aku. aku akui dah banyak jenis orang laki yang aku jumpa. dan kebanyakan nya, ramai jugak yang tak menepati 1st impression aku. but, tak kisah lah..itu bukan jadi kepentingan aku. aku ingat ag mak aku penah kata "walaupon kita berkasih ngan si dia, kita tak berhak nak marah or halang ngan sape dia nak berkawan sbb kita belom ade hak ke ats si dia sekalipon si dia adalah kekasih kita, itu tak bermakna si dia milik kita..si dia blm tentu jadi jodoh kita." dan aku mengamati kata2 itu, memang ada benarnya kata2 mak aku tuh. but...nak nyesal pon, memang tak guna dah la kan?. tapi aku memang jenis yang tak boleh tahan kalo ade lelaki yang ade niat nak pasang ramai.


so..dalam kebosanan nieh, aku hanya lah melakukan kegiatan bermain game dan melayan lagu dari lappy aku. ceh!. aku memang boring la. kalo x, xkan lah hari2 aku nak ngadap lappy, dengar radio, tengok tv, hehehe., but,..aku memang tak nafikan, aku harus menikmati semua ini before aku masuk ke alam yang lain. ke alam rumahtangga, mungkin. hahaha. tapi layak ke aku nak alami alam itu?. (ayat cepu mas). tapi itu lumrah la kan?., setiap makhluk yang bergelar manusia memang mempunyai naluri sebegitu..iaitu naluri ingin bercinta dan d cintai kan?

dan akhir kata..terima lah satu imej bahagia dari aku yang tak seberapa bahagia sbb imej itu hanyalah sekadar imej. tak de kena mengena ngan aku. saje nak bahagiakan diri sendiri walaupon hakikatnya cinta itu bukan milik aku. (saja je perkataan itu d besarkan dan d boltkan)

bila la nak jadi macam nie??. heheheh. (gatai, degree pon xde ag..)







*note : cinta itu buta.





No comments:

trademark pemilik wilayah

"men are like shoes. some make you feel taller, some make you feel so small"

"semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah masa hadapan"

"selagi aku mampu menyayangimu...selagi itulah aku akan menangis keranamu"

"untuk mendapatkan yang terbaik, kita kena lepaskan ape yang kita gengam sekarang"

iklan sana sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nota kaki

nota kaki