KLIK - KLIK

January 19, 2012

Emosional.........

assalamualaikum....

ini adalah entry EMOSIONAL...

aku just nak nyatakan...bahawa, aku memang harus sedar kan diri...

sedarkan diri dari mimpi bahawa..."ade orang yang sayang kan aku."

tapi kenyataan nye?...mana?. NANhado!!!. tapi, aku sedar...

FAMILY aku tetap sayang kan aku...jadi, aku takkan hapuskan kepercayaan yang mereka berikan pada aku...

sekarang bukan masa nya untuk aku menanti CINTA yang ntah bila akan datang. tapi, aku yakin..

hamba Allah yang bergelar lelaki telah d ciptakan untuk aku melengkapkan hidup aku..

cuma, aku tertanya2...apekah masih wujud hamba Allah yang mampu menerima aku yang tersangat banyak kelemahan?. zahir nya...aku terlalu banyak kelemahan...

oleh kerana itu..aku taknak terlalu pikirkan tentang hamba Allah dan kekecewaan yang tertinggal d hati aku nieh..

jadi.....

semenjak dua menjak nie, aku jadi suka mendekatkan diri dengan membaca al-Quran...cuba memahami ayat2 al-Quran melalui tafsir nya...

dengan itu, aku semakin ingin memahami setiap ayat2 yang ada d dalam nya...hidup aku masih terlalu jauh, dan perancangan aku terlalu banyak untuk aku laksanakan. tapi,

itu semua...bergantung pada kepanjangan umur aku yang d berikan oleh Allah. insya Allah. aku nak sangat study...belajar demi ilmu yang bermanfaat. dan aku harap, aku takkan lupakan tinggalan Nabi Muhammad SAW iaitu al-Quran dan as-sunnah.


walaupon huduh, aku tetap manusia biasa. hamba Allah.
dan Allah tak nilai kehuduhan tu untuk hitungkan amalan d akhirat nanti.





*note : hanya al-Quran mampu buat aku
sedar kenyataan segala amalan
akan d hitung d akhirat nanti

No comments:

trademark pemilik wilayah

"men are like shoes. some make you feel taller, some make you feel so small"

"semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah masa hadapan"

"selagi aku mampu menyayangimu...selagi itulah aku akan menangis keranamu"

"untuk mendapatkan yang terbaik, kita kena lepaskan ape yang kita gengam sekarang"

iklan sana sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nota kaki

nota kaki