KLIK - KLIK

May 02, 2011

ceritera d antara aku, kamu dan tempat LI~~

assalamualaikum wbt dan hye.

okey..kali nie.izinkan aku bercerita sambil menayangkan gambar2 yang sempat d snap oleh aku, dia, kamu atau sape2 saje d waktu LI sesi Jan2010. Jan-Jun2010. ahh!. walaupon mase sudah hampir kepada satu tahun aku meninggalkan waktu2 LI. semua itu sangat memberi kesan kepada aku. mana x nya, mase LI. ibarat kita keje dah. macam dah x study. memang enjoy. mana x nya, semua orang sayang. hahahaha. part yang aku paling suka, bila time makan, ramai yang nak belanja makan. pernah satu kali tu, d satu petang. aku nak masuk pejabat, mase tu aku dari kedai peladang. ade staff PKP panggil aku. aku pegi borak2, staff tu lak, siap leh bagi aku makan MC'D .. malu jugak ah. sbb ade bos Ja masa tu. hahahahahahaha. tapi naseb baik staff tu dah sebaya abah aku, x de la aku nak segan sangat. kecuali kalo staff tu muda, mau nya de gosip2 liar. wah!. bikin panas je.

hehehe. aku gak suka bila part2 orang2 kampung aka peladang datang ke ofis, diorang siap leh borak2 ngan aku. siap ajak2 p makan, siap suh aku pegi beli air segala. ceh!. antara aku ngan dua orang lagi kawan, mereka lebih prefer aku g beli ape yang mereka nak. mana x nya, aku nie kan pantang d suruh. aku bukan nya ape, aku nak bg yang terbaik untuk mereka. aku x mau mereka anggap aku dan kawan2 aku sombong. sebab tu aku layan kan semua kehendak mereka. sebab tu la, mase aku dan kawan2 d bawa mengikuti lawatan ke Perlis dan Langkawi. aku leh bodek mereka untuk dapatkan hadiah. hahahaha. setakat kain tuala ngan coklat je. itu pon dh cukup kan?. aku pon x nak la hadiah mahal2. agpon, aku x nak terhutang budi.

hahaha. aku pn rindu bile g Langkawi ari tuh. serius, aku rindu. haaa. ade lagi, satu part d mana, hari tarikh lahir aku, aku, kawan2, dan kak yah d belanja makan oleh staff PKP yang sama yang bg aku MC'D td, beliau belanja makan kat depan JPJ. kedai nasi Sumatera. habis dalam RM50 ke atas gak ar. kadang2 terasa menyusahkan lak, tapi beliau kata, its okey!. wah!. dan aku de satu rahsia yang sape2 pon tak tau, d mana. aku pernah test drive DBJ 8458 kepunyaan staff PKP yang bg MC'D td. ape yang special nya, beliau bg kepercayaan pada aku untuk test drive kereta automatik beliau. sedangkan, aku pernah bgtau beliau bahawa aku x reti drive automatik car. beliau kata, its okey jugak. hahahaha. itulah kali pertama aku try kereta auto.

then, mase PPK PS, terpilih untuk bertanding Hari Peladang, Nelayan dan Penternak bagi unit Jejulok, aku sempat membantu menyiapkan kawasan, mentouch-up kan kawasan. membantu mengecat dan sebagainya. d sini lah aku dapat mengenali ngan lebih dekat kehidupan harian seroang peladang. pernah terdetik d hati aku betapa susah nye mereka ingin dapatkan duit untuk menyara keluarga. dan mereka tiada pilihan lain selain daripada melakukan kerja2 tersebut. tapi aku suka ngan mereka sbb mereka tidak menyombong. i like. d sini lah, aku pernah d nobatkan sebagai kelidan case. korunk kenal ke x case?. kalo x kenal, nti aku tunjukkan. mase tu, aku dh abis keje, dah x tau nak wat keje ape kat situ. nak balik umah, terasa malas ag. hehehehehehehe. pernah jugak, cable elektrik terjatuh. nasib baik lah ade pekeje PPK yang sanggup menjadi stuntman untuk letakkan cable d tempat yang tinggi untuk elakkan terjadi apa2 kemalangan. lebih2 lagi kemalangan jiwa. takut kowt.

semalam, 2.mei.2011. untuk ke berapa kali nya selepas LI, aku pergi ke tempat LI aku. aku jumpe ngan staff2 yang pernah membantu aku dalam memberikan perkhidmatan terbaik kepada mereka. aku d beritahu bahawa, salah seorang daripada ahli AJP PPK PS meninggal dunia bulan Feb lepas. aku kenal arwah, arwah sangat baik. selalu ke ofis untuk dapatkan info2 terbaru. selalu jugak bergurau ngan aku dan kenkawan. jadi, ingin aku sedekahkan al-Fatihah kepada arwah. semoga arwah d tempatkan bersama orang2 yang beriman. sayang nya, aku tidak d takdirkan untuk melihat arwah buat kali terakhir.

tapi part yang pahit pon ade gak d sebalik part yang manis. antara part yang pahit bila ade staff yang tidak menyukai kami (pekeje pektikel), mereka melayan kami seolah2 kami orang luar. padahal kami pon bekerja untuk organisasi yang sama seperti mereka, walaupon hanya untuk 6 bulan. tapi itulah nama nya dugaan kan?. pernah jugak aku d perli2 bila ade sesuatu yang tidak kena yang aku pernah lakukan. padahal, aku pon x kan buat benda yang x patut if aku dapat elak. itukan lumrah sebagai manusia yang x pernah lari dari melakukan kesilapan. ahhh!. tapi, sudah lah, itukan perkara lepas. x baik d ungkit2. orang selalu berkata "yang baik d jadikan teladan, yang jahat d jadikan sepadan". maknanya, yang baik boleh la kita ikut, yang x baik kita cube sedaya upaya untuk elakkan. betul x?. d mana2 pon, apa2 pon yang kita buat, akan ada pro and conts nye kan?. so cheeer.

dan alhamdulillah, berkat kesabaran dan ketekunan dan kebijakan dalam melakukan keje serta menyesuaikan diri d tempat LI, aku akhirnya d beri penganugerahan untuk dapat cemerlang dalam LI. i like. kawan2 aku yang lain pon, kebanyakan nya dapat cemerlang untuk LI. paling best pengalaman dkt sini, aku leh kenal staff2, bos, ahli2 peladang, staff PKP, dan paling penting, aku dan kawan2 dapat siapkan penyimpanan data2 ahli2 peladang dalam sistem primary yang baru d praktikkan d PPK PS. alhamdulillah. kiranya, kehadiran kami, dapatlah ringan sedikit kerja staff2 PPK PS.

okey.okey. jum flash back balik gambo2 masa aku LI.

(1st picture 2 u olss)

(memory at langkawi with them)

(wif ayah man d PPK Sinar Bahagia)

(haaa...barisan ketua2 atau penolong ketua unit)

(matul and me)

(zaidah and me)

(3 gurls)

(d dapur umah Mahsuri)

(ceh..gambar x leh bla)

(isteri AJP)

(we are..)

(hehehe.encik him pon de sekali)

(ku ingin bebas.)

(posing itu part time kami)

(mase ketibaan kami d Langkawi)

(on da way ke jeti Kuala Perlis untuk ke Langkawi)

(girang!.sbb bru breakfirst)

(malam pertama d Hotel Brasmana, Perlis)

(edited photo's..the old blog url)

(antara yang sempat d beli, ferrero rocher dari en.rokemi)

(kuar flash )

(Arwah yang aku sebut d dalam ayat aku)

(ahhh.like this pic so much.snapped by en.rokemi)

(inilah dia.en.rokemi, staff yang baik, yg aku katakan bg MC'D, bg aku test drive Persona auto dia, yg bg coklat dkt aku)

(d hari Pertandingan HPPNK 2010 d Jejulok)

(profile pic fb)

(we are the gurls)

(kami dan pokjak)

(aku lagi)

(setting tempat dan pose dah cun, tapi pic lak yg x cun)

(aku wif kak sha)

(Aku dan ayah man AJP)

(en.kamruddin kassim, en stuntman PPK PS)

(pengalaman jadi kelindan case)

(hehehe.org yg belanja aku air kelapa semalam , 2mei2011)

(dpn HIG, Langkawi)

(aksi kepenatan dari kami)

(yeah!. hotel first nite kami ke lawatan)

(dengar penerangan dari penjaga kolam air tawar d Langkawi)

(kakyah dan en.nasir, en.nasir yang bg tuala Langkawi dkt aku)

(lihat ape tuh?)

(aku jahat!)

(waktu terluang d ofis)
(aku)

(en.azhar.)

(aku, kak sha. d hari HPPNK2010)

(bos PPK PS.En.zamani., en. azhar dan ahli AJP)

(hari perpisahan 11.jun.2010. d bilik mesyuarat.anjuran PPK PS.)

sememangnya, seriusly, aku rindu saat2 d sini. bersama staff2 dan kawan LI aku. actually, kawan2 LI aku pon adalah datang dari poli yang sama, kos yang sama dan kelas yang sama. ini bermakna, kami telah sedia kenal dan sedia bersahabat sebelum ke LI lagi. yeaah!. sbb tu kami x susah untuk tolong menolong dalam buat keje. so, buat staff PPK PS, terima kasih kerana menerima kehadiran aku dan sahabat ke sana. LI di sana sepanjang 6 bulan.




*note : kenangan tetap segar dalam ingatan.
kenangan dari 11.jan-11.jun 2010.

2 comments:

De'din said...

waah,,,
siap ada family trip,,
mesti best kan..

saya cuma ada bowl ngan badminton ja,,
family trip x de pon :(

cik najibah said...

best!!

trademark pemilik wilayah

"men are like shoes. some make you feel taller, some make you feel so small"

"semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah masa hadapan"

"selagi aku mampu menyayangimu...selagi itulah aku akan menangis keranamu"

"untuk mendapatkan yang terbaik, kita kena lepaskan ape yang kita gengam sekarang"

iklan sana sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nota kaki

nota kaki