KLIK - KLIK

May 22, 2011

kerani hari pertama..~~

assalamualaikum dan hye.

hehehe. selamat malam semua. kali nie, aku berbesar hati nak ceritakan tentang hari pertama aku bekerja sebagai kerani d sebuah kedai perabut yang d daftarkan d bawah nama Perabut Pasir Tumboh (PPT). actually, aku memang nak keje sangat2 untuk isi kelapangan mase aku. dk umah pon x de keje. dk perabis beras kat umah je. jadi, aku fikir, if aku keje, boleh la sikit sebanyak cari duit belanja. mana la tau, nti dapatlah aku simpan duit tu, atau boleh beli barang2 dapur untuk mak. hehehe. sambil2 tu, dapatlah aku timba pengalaman. pengalaman kan guru berharga dalam hidup. tanpa pengalaman, hidup umpama kosong. kosong tanpa pengisian.

untuk hari pertama aku bekerja, aku d suruh melakukan filling, susun resip pelanggan, tulis resip, macam2. hehehe. aku suka, sbb keje dalam ofis, dalam aircond. mula2 tu rase sejuk gak, bila jam semakin bergerak. makin biasa je aku rase. hehehe. aku pilih waktu rehat jam 12.45 tgh hari. menurut aku, kalo aku pilih untuk rehat jam 12.45 tgh hari, dapatlah aku masuk keje balik jam 1.45 tengah hari. hehehe. kalo aku, kejap je dah leh sampai ofis. sbb naik motor. agpon, pasir tumboh ngan kg chicha, dekat je kowt. hehehe. setakat itu je lah story aku untuk entry nie.




*note : keje itu merupakan
satu ibadat.

No comments:

trademark pemilik wilayah

"men are like shoes. some make you feel taller, some make you feel so small"

"semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah masa hadapan"

"selagi aku mampu menyayangimu...selagi itulah aku akan menangis keranamu"

"untuk mendapatkan yang terbaik, kita kena lepaskan ape yang kita gengam sekarang"

iklan sana sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nota kaki

nota kaki