KLIK - KLIK

May 08, 2010

story d langkawi siri 2~~



salam semua...hehehehe...nie cerita kedua sal trip aku semase g lawatan ke Kuala Pelis dan Langkawi dengan staf2 PPK, bos, dan staff PKP...erm...kalo x silap aku semua nye ade lam 50 lebih org...dalam "story d langkawi siri 2" nie...aku akn ceritakan ttg hari kedua d Kuala Perlis dan hari pertama d Langkawi...

hari kedua ialah pada 05.mei.2010...aku dan yang lain check out PUTRA BRASMANA HOTEL jam 8.15 pg...iaitu, setelah break1st...lps break1st, aku dan yg lain naik pangangkutan yg telah d sediakan spt mana kitorg naik semase ke Kuala Perlis ptg semalam...so, dalam jam 8.47 pagi...barulah semua nya bertolak ke Tunjang. Lawatan d Tunjang nie dekat Pertubuhan Peladang Kawasan Sinar Bahagia a.k.a PPKSB...dalam perjalanan nie aku rase mcm de tertinggal sesuatu dekat Putra Brasmana Hotel...dan segalanya terjawab apabila aku x jumpe pon surah Yasin yg aku bawak dari rumah...tp dah x de rezeki aku utk jage Yasin 2 nak wat cam ne kan??...

so...tiba d PPKSB jam 9.55 am...dan kami terus d jemput ke dewan PPKSB utk taklimat oleh Pengurus Besar di PPKSB nie ha...then, pas d beri taklimat dan d jamu ngan sedikt jamuan ringan...kami d bawa ke tempat tapak semaian d buat...semasa d tapak semaian kami d tunjukkan ngan cara2 menyemai...mase on da way nak g PPKSB...barulah aku perasan yg aku tertinggal Yasin kat bawah bantal bilik hotel...pergh!!!...rase serabut tol...aku sayang Yasin aku 2...sbb Yasin 2 org bagi mase g selawat ari 2...tp dah xde rezeki aku nak jage Yasin 2...terima je!!...

bile selesai semua yang berkaitan ngan PPKSB...kami di bawa ke tempat tanaman anggur d Kuala Perlis...d beri taklimat juga...bile dah d beri taklimat...kami d bawa ke tapak tanaman anggur...anggur masih blm masak...sbb masih hijau...sbb 2 kami d larang memetik anggur 2...kecuali kami blh pegang dan sentuh jika ingin ambil gambar...so, semua 2 kami patuhi...

aku, kak sh, kak yah, kak siti dan yg lain2 yg naik bas kena jalan kaki utk ke tempat anggur d tanam...sbb bas x leh masuk krn jalan nye sempit...mase jln2 2 rase mcm nak g solat hari raya pon de...hehehehehehe...ayat x leh blah kowt...setelah beberapa lama d ladang tanaman anggur...tepat jam 1.53 tgh hari...kami bertolak ke Kuala Perlis balik utk ke Langkawi...on da way nak ke Kuala Perlis 2...barulah rase lapar dan penat...aduh!!...cuace pon elok je mendung...kami yg naik bas, sampai ke jeti jam 2.30 ptg...feri lak dlm jam 4 ptg baru de...pening kepale + lapar...hehehehe...so, lps solat...geng2 aku terus ke kedai lakse yg ade dkt tepi surau utk makan atau minum...tp aku just minum dan mkn buah...lps siap mkn dan minum...terus masok lam balai berlepas...so, bile dah jam 4.15 ptg melewati...kami terus bertolak ke Langkawi ngan naik feri...

lebih kurang 1 jam d feri...kami pon sampai la d Langkawi...bile dok tas bas...kami d bawa ke kedai oleh pemandu pelancong utk minum air sebentar...setelah minum...jam 6.20 ptg...kami terus d hantar ke DE BARON RESORT...jam 6.30 lak, terus tgk Adamaya...bile mandi semua2...jam 8.00 malam...aku bersame 7 lg yg lain keluar untuk makan mlm utk mengqada mkn tgh hari td...agak2 b4 jam 10.00 malam...sempat ag aku dan yg lain ke Haji Ismail Group...bile tgk Teblerone, terase nak mkn lak...so, beli la...cash RM 21.90...ingat aku nak beli beg baju yg beroda...tp diorg kata x pyh lg...so, aku x beli la...

bile jam 10.20 malam melewati...aku, zaidah dan halimatul keluar bersame en faisal a.k.a bos ja ngan en rokemi a.k.a abe mi setelah d pelawe oleh abe mi...berlima kami berjalan2 je...ronda2 kwsn jeti...tgk org main boling...then, jam 12.50 pg...minum d Pekan Rabu...lepas minum terus pulang...then, dok wat pape ntah dalam bilik...around 2.00 am baru tido...

nie je cerita utk siri ke2 d Langkawi...hehehe...oklah 2...

nti cerita lg...bile RADIO SUDAH BERBUNYI...aku kena out...

assalamualaikum!

No comments:

trademark pemilik wilayah

"men are like shoes. some make you feel taller, some make you feel so small"

"semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah masa hadapan"

"selagi aku mampu menyayangimu...selagi itulah aku akan menangis keranamu"

"untuk mendapatkan yang terbaik, kita kena lepaskan ape yang kita gengam sekarang"

iklan sana sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nota kaki

nota kaki