KLIK - KLIK

May 08, 2010

story d langkawi siri 3~~












salam semua...nie story sal hari ke3 d Langkawi iaitu pada 6.mei.2010...so, bile dah tido aroun 2.00 am tp around 6.00 am dah bangun tau??...bile dah settle semua...dalam 7.00 am...aku bersame 3 lagi gurls turun makan d dewan makan yg telah d sediakan oleh pihak resort...

bile dah makan nie...agak byk gak ar aku mkn...penat seyh, pening kepala pon ade....huhuhu...jam 8.00 am, bile dah siap mkn...beramai2 la ke belakang resort...utk posing...rase2 nak je turun main air kolam 2...tp agak2 kowt...nti org tgk...resort nie bagus r...tambah lg ngan staff dan org kg yg baik...aku memang suka la suasan mcm nie...tp ade gak org yg x puas ati ngan aku...tp wat pe aku ambik peduli...aku wat bodoh je la...

dalam enak2 posing pon...aku msh ag pikir ape yg sesuai utk d beli pada family aku kat umah 2...sambil dalam bas, pemandu pelancong ade bgtau sejarah sal Langkawi nie...kata nye: L-Lautan, A-Alun, N-Nampak, G-Gelora, K-Kerana, A-Ada, W-Wanita dan I-Istimewa...Langkawi nie d kenali ngan byk nama tau?...dahulu nye d kenal sbg Pulau Seri Negeri / 99 Pulau ajaib. 1987-bebas drp belenggu sumpahan Mahsuri...Langkawi d tabal sbg Langkawi bebas cukai...2003 lak, ditukar nama Langkawi Bandaraya Pelancongan...Melaka Bandaraya Bersejarah...bile 1.06.2007- UNESCO isytihar Langkawi yg plg lama sbg Langkawi Geopark...kami d beritahu dlm trip nie...kami akn d bawa ke beberapa tempat...antaranya, Gua Kelawar, Paya Bakau, Program Eagle Feeding dan Fish Farm...

jam 11.15 pg, naik bas kembali utk ke destinasi seterusnya...mse tas bot td, rase sgt best...sbb sblm nie mane leh kenal tmpt2 macam 2...destinasi seterusnya adalah ke tempat gamat d proses, beras terbakar, makam mahsuri dan shopping d pekan kuah...
dekat Padang Matsirat adanya Beras Terbakar yg mempunyai 2 tinggalan sejarah...
1) Mahsuri d bunuh dan sumpahan Langkawi.
2) Beras Terbakar d sbbkan ancaman org Siam.

bile dah ke Beras Terbakar...jam 2.22 pm lak...kami d bawa ke Makam Mahsuri...d sini aku dpt tahu kisah Mahsuri yg d aniayai oleh birasnye sendiri kerana cemburu akn kelebihan dirinya...d sini gak, aku dpt mengenali Makam Mahsuri, Telaga Mahsuri dan smue yg ade kaitan ngan Mahsuri sewaktu hayat die ade.

pemandu pelancong yg bercerita gak xlps kn utk bercerita ttg kisah mitos Gunung Mat Cincang ngan mitos Gunung Mat Raya...last destination utk hari ke3 nie, kami d bawa ke Idaman Suri dan Pekan Kuah...bile dah siap shopping, perut semakin lapar...jd, aku, zaidah dan halimatu; ke kedai mkn utk makan...sbb dh x tahan lapar nie...bile dh mlm...aku x kuar pon ngan kak ct dan yg lain, aku dok kat bilik ngan zaidah dan halimatul...tp En Rokemi ade ajak aku kuar...jd, jam 9.20 pm...kuar la kejap ngan dia...sbb jam 10.00 pm ade org nak gune kereta yg dia gune 2...jd around 10.00 pm 2 kami dh balik resort...

2 je la cerita hari ke3 d Langkawi yg aku leh story ngan korunk semua...erm...

bile RADIO SUDAH BERBUNYI...itu tandanya, aku kena out...

salam...

No comments:

trademark pemilik wilayah

"men are like shoes. some make you feel taller, some make you feel so small"

"semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah masa hadapan"

"selagi aku mampu menyayangimu...selagi itulah aku akan menangis keranamu"

"untuk mendapatkan yang terbaik, kita kena lepaskan ape yang kita gengam sekarang"

iklan sana sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nota kaki

nota kaki