KLIK - KLIK

May 02, 2010

erm...mei datang lagi~~

assalamualaikum...mei datang lagi...tajuk nie aku pilih utk berkisah kpd korunk pe yg jd lam bln mei pd idup aku...erm...aku nie org yg kira beruntung r...sbb d lahirkan lam bln yg byk hari bersejarah bg aku...antaranya, hari pekerja, hari wesak, hari guru, hari ibu, hari keputeraan negeri Perlis yang same ngan hari kelahiran aku...hehehehe...hari kelahiran kawan baik aku pon bln mei gak...

erm...ari nie...dah 2 mei...aku cuti keje sbb hari pekerja yg jatuh pd 1 mei bersamaan ngan ari sabtu d bwk @ d ganti ke hari ahad...so, ari isnin baru aku keje...sangat bosan d rumah...kalo tmpt keje, bosan sbb x de keje...erm...semua bosan...hehehehe...

aku d lahirkan pada 17.mei...pada 17.mei nie...kelahiran aku menyebabkan mak aku hampir kehilangan nyawa...sbb mase mak aku ngah sakit nak lahirkan aku...darah tinggi yg di hidapi oleh mak aku meningkat...jd, mak aku x leh lahirkan aku secara normal...jadi, aku sbg anak dia yg satu2 nye d lahirkan melalui pembedahan...bak kata mak aku.."lain lahir ikot PINTU, tp aku lahir ikot JENDELA"...hehehe...lucu tol...

bulan mei gak hari spesel bt org2 yg berjase lam idup aku...contohnya, hari ibu...kalo x silap aku jatuh pd 11.mei...erm..thank you mak sbb lahirkan ore d bumi nieh...selain hari ibu, ade gak hari guru...jd, buat guru2 yg x pts asa ajar aku sehingga aku leh masok poli...dan sehingga aku berjaya menjadi student diploma marketing sehingga sekarang...terima kasih cikgu, jase cikgu hanya Allah yg dapat balas...i love u..mom and teacher...u give me support 2 get the true life...melalui jalan2 kehidupan yg penuh dugaan...dengan didikan agama, moral...aku berjaya jadi NAJIBAH yang sekarang...

erm...bermakna...practical aku masih berbaki lagi 1 bulan 9 hari...so, xlame lg akan meninggalkan PPKPS yg byk bg aku pengajaran, peluang dalam bidang keje...dan aku akn meninggalkan staff PPKPS yg baik...dan i'll miss u all...erm...nti 4-7 mei...aku akn ke langkawi...utk lawatan keje bersame staff...memang r rase x sabar...tp aku harap xde pape yg x elok terjadi...aku amat berharap...

01.mei lps...aku d kejutkan ngan beberapa persoalan yg x penah terlintas d pikiran aku...ye la...mcm ne leh semua nie jd??...pdhl, aku x leh anggap lebih drp ape yg aku lalui...dia ade had lam diri dan hati aku...xkan berubah!!..insya Allah...sbb aku xnak hancurkan dan aku x penah nak hancurkan kebahagiaan org lain yg byk berjase lam diri aku...kalopon aku terdesak, insya Allah...aku x kan bt keputusan yg akn merugikan aku dan org lain...

mmg hakikat nya aku suka lau de org nak aku...tp, biarlah berpadanan ngan aku...aku sekarang pon msh bljr...byk ag benda yg aku nak kena pikirkan...kalo pn aku x pikir sal diri aku aku d mase depan, aku msh pikir kan perihal parents aku, perihal org yg syg diri aku...aku nak kan kehidupan yg lbh sempurna d mase depan...utk kebahagiaan hidup aku, bakal suami aku (msh blm jumpe lg,jd sape2 nak cube nasib temuramah utk jd bakal suami aku...leh la...hehehe...just kidding!!...tp mmg aku lom de psgn ag.)...dan utk bakal anak2 aku...insya Allah...

tp...aku bgtau yg btl2...aku x mo serius ag ngan mane2 boy...sbb aku msh xde keyakinan...lau aku yakin, baru aku leh terima mane2 boy...sbb selalu bile aku cople, hubungan 2 x kekal...so, aku mls nak pikir lg...sbb pjlnn idup aku msh pjg kowt...(jika d pjg kn umo)...tp lau aku mati dulu sblm jodoh dtg pn, kena la terima...hehehe...

01.mei gak r ari aku g umah nenek dkt t.merah...dan bermalam di sana...mmg agak lama dah x tido umah nenek aku...almaklumlah kan, bkn nye dkt umah aku ngan umah nenek...ade la lam 1jam...bg aku, jauh gak r 2 kan...hehehe...sambil2 eratkan silaturahim antara keluarga la katakan...

lau berbalik sal jodoh...lau blh aku x mo pikir la bt mse skrg nieh...sbb aku x ready ag...kekecewaan yg aku lalui pon lom pulih ag...nie kan lak nak cari nahas utk tambahkan lg rase kecewa 2??...tp aku tau...semua yg jd nie ade hikmah...so, aku akn terus bersabar...aku yakin nie yg terbaik utk aku...utk kebaikan mase depan aku gak...

erm...rase nye...2 je la kowt cerita kali nie...
LANGKAWI...WAIT 4 ME...4-7 mei 2010...hehehe...sgt excited nak g LANGKAWI...

hehehe...oklah...RADIO SUDAH BERBUNYI...
aku kena out skrg...check it out...bye...

assalamualaikum wbt...

No comments:

trademark pemilik wilayah

"men are like shoes. some make you feel taller, some make you feel so small"

"semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah masa hadapan"

"selagi aku mampu menyayangimu...selagi itulah aku akan menangis keranamu"

"untuk mendapatkan yang terbaik, kita kena lepaskan ape yang kita gengam sekarang"

iklan sana sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nota kaki

nota kaki