KLIK - KLIK

March 04, 2011

makan pagi or makan petang~~

assalamualaikum wbt....

buat semua reader2...ape khabar??...sehat je kan??...itulah yang aku harapkan...
ok...hari ini aku nak berkongsi resepi utk kamu2 semua...resepi ni sesuai untuk makan pagi atau makan petang...nak tau ape resepi nya??...resepi nye sangat mudah...

jom semak ape bahan yang perlu ada dalam pembikinan makanan ini k???

1. tepung gandum....
2. ikan bilis...
3. garam halus
4. air
5. bawang merah


cara-cara membuat...

1. masuk kan sedikit tepung gandum ke dalam bekas...(tiada had atau sukatan utk gandum...) perlu d sesuaikan dengan bahan2 yang lain...
2. masukkan ikan bilis yang sudah d bersihkan ke dalam gandum...
3. masukkan bawang merah yang telah d potong nipis...ke dalam gandum dan ikan bilis tadi...
4. masukkan air untuk sebatikan ramuan yang telah d campurkan dengan gandum td...
5. dan masukkan garam halus secukup rase untuk menaikkan rase yang sepadan dengan bahan td...
6. gaulkan sehingga sebati...d
7. dan last sekali...goreng dan sedia untuk d makan...


*info : untuk menjadikan cekodok bilis td sedap...makan dengan sos cili...


dan hasilnya...jadilah macam nie...



(nie lah cekodok bilis aku...hehehehe...)



SELAMAT MENCUBA...




*note : tak rugi mencuba....

2 comments:

pika pikah said...

im blogwalking. senang2 visit la my blog. banyak sembang2 psl macam2. mostly psl mutiara hati utk prmpuan, n how I whine about my job as an English teacher lol. ;) and I have pre-loved items sale coming soon so do check it out! bnyk baju nk jual habes.

here is the link: http://pikapikah.blogspot.com/

najibah binti che awang said...

i dh follow ur blog...nice to meet u...and sory 2 say...i dont have time to read ur blog now...i will blogwalking later...

ok??..hope u dont mind...

trademark pemilik wilayah

"men are like shoes. some make you feel taller, some make you feel so small"

"semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah masa hadapan"

"selagi aku mampu menyayangimu...selagi itulah aku akan menangis keranamu"

"untuk mendapatkan yang terbaik, kita kena lepaskan ape yang kita gengam sekarang"

iklan sana sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nota kaki

nota kaki