KLIK - KLIK

March 13, 2011

sekadar ingatan~~

assalamualaikum dan selamat malam...

;) ok.back to our topic. aku berbesar hati nak tanya, ada tak korunk dengar sal Tsunami d Jepun?. huh. memang kencang. sbb kalo x silap aku. scala reicter (ntah betul ke x ejaan tuh?) Tsunami d Jepun kali nie lebih tinggi dari scala Tsunami yang melanda Acheh pada 26.12.2004. scala d Jepun sebanyak 8.9 dan d Acheh mase 2004 tuh dalam 6.7 scala kot. (if i not mistaken). kalo nak tau mane lebih tinggi. sila search d google. ok. abaikan pasal yg mane lebih tinggi. cume aku nak katakan. oleh kerana sekarang nie kita semakin hampir dengan hari akhir d dunia atau kita sudah d akhir zaman. ye. mmg menakutkan dan menggerunkan dan mmg x dapat aku bayangkan mcm mane la keadaan d hari akhirat nti. mmg x dapat aku byg kan. sebenarnya, bala yang d turunkan olah Allah adalah ingatan kepada semua manusia d muka bumi ini agar segera bertaubat. sebab manusia d akhir zaman nie semakin jauh melupakan tanggungjawab kepada Allah dan lain2 tanggungjawab yang wajib d lakukan oleh semua manusia yang d cipta d bumi nieh. aku akui. aku akui aku juga tidak lah sempurna. aku mencuba untuk sentiasa melakukan amal. aku cuba untuk sentiasa mengingati Allah. dan aku harap aku akan dapat melakukan suruhan NYA. Insya ALLAH.

ok. aku x nak cakap banyak ag. aku nak korunk tgk sedikit gmbr yg aku ambik dri en.google mengenai Tsunami d Jepun pada 11.mac kalo x silap. sbb dkt star 13.mac kata pada jumaat.

jadi. marilah kita insafi. sebelum kita juga mengalami nasib yang sama. tapi sekurang-kurang nya, kita sudah bertaubat kepada NYA. begitu lah harap nya.



gambaran ombak yang melanda Jepun

kerosakan teruk.

perjalanan ombak setinggi 8.9 skala reikter

kapal2 yang rosak

ombak yang menghempas Jepun

selepas ombak besar.

selepas ombak besar, ada kawasan yg terbakar

kereta bersama kayu2 dan kapal terbang pon ade yg d hanyut ombak besar

berita utama Metro

kapal bertebaran selepas ombak besar, ad eyg terbalik jugak

van yg d hanyut ke laut berdekatan dgn kapal yg hampir terbalik

kenderaan sewaktu d hanyut ombak besar

runtuhan yang menghempap kereta2.

kawasan yang d landa ombak besar Tsunami d Jepun

jadi. harapnya dengan sedikit paparan gambar di sini. dapatlah kita mengambil iktibar. dan jadikanlah ianya ingatan. dan bila2 mase pon Allah boleh menurunkan bencana terhadap mana2 yang d kehendaki-NYA.



itulah kebesaran ILAHI...






*note : ALLAH itu Maha Besar








No comments:

trademark pemilik wilayah

"men are like shoes. some make you feel taller, some make you feel so small"

"semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah masa hadapan"

"selagi aku mampu menyayangimu...selagi itulah aku akan menangis keranamu"

"untuk mendapatkan yang terbaik, kita kena lepaskan ape yang kita gengam sekarang"

iklan sana sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nota kaki

nota kaki