KLIK - KLIK

April 05, 2011

ape itu cantik?~~

assalamualaikum wbt.

okey.aku nak tanya korunk :
  1. ape itu CANTIK?
  2. penting ke CANTIK tuh?
  3. kalo korunk nak pilih awek atau balak, korunk ambik kira x tentang CANTIK?
  4. ape pandangan korunk kalo korunk tgk org x CANTIK?
  5. kalo keje2 yg korunk buwat, korunk nak CANTIK ke tak?
  6. ape pandapat korunk kalo org kata CANTIK itu hanya sementara?
okey.sila jawab.tapi jawapan kamu semua mesti la nak yang CANTIK kan?.sbb ALLAH sendiri pon sukakan kepada keCANTIKkan.tapi korunk sedar x bahawa CANTIK itu banyak maksud?.dan CANTIK itu Subjektif.setiap orang datang dengan maksud CANTIK yang tersendiri.aku pon x ketinggalan jugak.bagi aku, CANTIK tu perkara kedua.okey.misal nya, kalo korunk jatuh cinta ngan sorg mamat atau gadis nie, korunk pilih rupa ke?.kalo aku la.aku letakkan rupa d belakang rase Cinta.nape?.sbb Cinta tak kenal paras rupa.tapi kalo dah kita jatuh Cinta pada org yang CANTIK.itu adalah satu bonus.

tapi.aku x berhak la nak memilih orang yang CANTIK2 untuk berdamping dengan aku.kerana ape?.kerana aku sedar aku tidak lah seCANTIK org lain.tpi aku yakin.aku masih punya keCANTIKkan tersendiri di bahagian lain.hanya ALLAH yang mampu menilai d mana CANTIK aku itu.dan bagi aku, kalo CANTIK paras rupa je x penting, sbb CANTIK itu perlu d letakkan d dalam budi pekerti dan adab nya jugak.sbb kalo CANTIK muka je, tapi kurang ajar.tidak kah itu mengundang kebencian orang?

"sesungguhnya Allah swt itu indah dan mencintai yang indah, muraha ahti dan menyukai kemurahatian, menyukai akhlak yang luhur dan membenci akhlak yang rendah." (H.R. Al-Baihaqi)

jadi, aku x nafikan dunia sekarang memandang pada keCANTIKkan luaran je tanpa lihat dan nilai pada keCANTIKkan dalaman.wah2.emo lak aku nie.

mungkin sbb aku tak CANTIK lah xde orang nak jengah blog aku nieh.wah!.ye.aku sedar sape aku.hahahahaha.tapi ade aku kisah?.korunk ade hak nak jengah blog aku atau x.asalkan korunk x membenci aku.aku cuma mahu korunk tahu.CANTIK tidak menjamin apa2.sebab CANTIK akan pudar dan CANTIK itu hanya sementara.korunk fahamkan?.





*note : CANTIK kan dirimu dengan ilmu.

No comments:

trademark pemilik wilayah

"men are like shoes. some make you feel taller, some make you feel so small"

"semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah masa hadapan"

"selagi aku mampu menyayangimu...selagi itulah aku akan menangis keranamu"

"untuk mendapatkan yang terbaik, kita kena lepaskan ape yang kita gengam sekarang"

iklan sana sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nota kaki

nota kaki