KLIK - KLIK

April 26, 2011

ape yang bermula, pasti akan ada penamatnya~~

assalamualaikum dan hye.

how are u?. hope u are fine. actually, aduh!. speaking lak aku nieh. ok. back to our topic. sebenarnya, aku x tau nak coretkan macam mane cerita nie. tapi, aku hanya nak nyatakan, dalam kita sedar atau tidak, ape yang berlaku dalam hidup kita, pasti akan ade d mane titik permulaan dan akan ade titik penamat nya. cume, kadangkala.penamat untuk sesuatu yang bermula itu d ukur dengan masa yang d lalui bersama2 apa yang baru bermula.

begitulah aku, dan kenkawan. d sini, aku mengucapkan syukur. syukur kerana mampu menghabiskan lebih kurang tiga tahun berada d bumi Kulim, Kedah Darul Aman untuk pastikan aku berjaya dapatkan diploma. cume, aku merasakan, masa sangat cepat berlalu. yelah, dari julai 2008 hingga lah ke dis 2010 berada d sini bersama teman2 menunut ilmu, bersama pensyarah2 yang mengajar dari sem 1 hingga sem 6.

ye, d dalam kegembiraan aku sbb sudah tamat pengajian, aku tetap merasakan kesedihannya, kesedihan d mana, aku kena berpisah dari sahabat, berpisah dari pensayrah dan sebagainya. untuk pengetahuan korunk, before kitorg 1 kelas endingkan pertemuan pada hari last paper iaitu pada 25 april. kitorang masih dapat meluangkan masa untuk kali terakhir bersama kenkawan dan pensyarah. walau x semua pensyarah kami dapat jumpe, atleast, kami pergi tunjukkan muka sebagai kenangan buat kali terakhir bersama pensyarah tersayang. we love our lecturers.

antara pensyarah yang kami sempat jumpe ialah puan sharifah yuhayu (PA), puan anna zareena, puan suzana, cik hanim, cik roslina dan cik firdaus. actually, kami rase.kalo puan azura ada d sini pada hari tu, mesti lagi best. dan untuk kali terakhir kami bersama, kami telah membuat pengakuan ikhlas dengan meminta maaf kepada semua, dan kami sempat mengadakan sesi bersalam-salaman. haaaa. untuk pengetahuan korunk, mase nie la yang toucing2. toucing sbb kenkawan menyatakan kemaafan kepada semua, pada mulanya, aku x rase nak nangis, but, bile ade kenkawan yang minta maaf sekali menangis, ngan2 aku sekali nangis. waaaa!!. sambil berkata, pasnie kita dh x jumpe, selain hari konvo nti. itu pon if ade rezeki untuk bersama, bersua nanti.

buat mase sekarang, photo2 yang d snap pada hari last paper tidak dapat d siarkan kerana photo itu ade bersama my ex-roomate.but she is my friend. ok. d ruangan ini, aku nak nyatakan kemaafan aku secara terbuka kepada semua rakan2 aku yang telah bersama aku jatuh bangun dalam kelas dprC batch jul08-dis10. sangat happening bersama korunk even kadang2 kita x sehaluan, kita sering bergaduh2 manja, berkelahi but we are like family.

untuk itu, aku nak sebutkan semua kenkawan aku satu persatu.

  1. kema, qilah, ain. my ex-roomate d villagio. hehehe. suka bersama kamu selama lebih kurang setahun. menyewa d sana. dengan telatah yang pelbagai. yang sentiasa menceriakan hari2 aku. walaupon, aku banyak kali d perli ngan dirorang, aku x kisah. adatlah tu kan dalam bersahabat. mane boleh berkira. so, itu lah yang aku lakukan untuk diorang. tq sbb jadi roomate dan kawan yang baik dan sangat rapat sepanjang d kulim.
  2. zurina. ketua kelas.seorang yang berkebolehan, confident level tinggi, smart dalam study. thanks zu for being our classrep. AKJ dari sem 2-5.
  3. kakdah, matul. aku sayang korunk gak ok?. walaupon dulu pernah ade selisih faham. korunk baik sbb x simpan dendam ngan aku. buat matul, kakdah. pengalaman LI sekali x kan d lupakan. di situ kita d gelar 3 SERANGKAI. masih kan kalian ingat. buat matul, tq sbb bagi jie bace nota2 mase nak kuiz.
  4. syu. dia nie, seorang yang lembut. selalu senyum. tapi garang jugak tau. hehehe. actually, dia nie bendahari kelas dprC kelas aku. hehehe. sangat jujur orang nya. AKJ dari sem 2-5. tq syu sbb jd bendahari terbaik untuk kelas kita.
  5. idah. kawan aku jugak. seorang yang gila2 seperti kakdah. tapi gila2 d sebalik sikap nya yang pendiam. tapi, dia nie. diam2 ubi berisi tau?. study lam kelas, steady, kdg2 dok ngantok gak. tapi, result kuiz, exam. pergh!!. terbaik d antara terbaik. cayalah!. tq idah sbb bg jawapan pada soalan2 jie before masuk kuiz dan exam.
  6. nor. ermmm. walaupon penah rapat. entahlah. aku pon x tau nak cakap ape tentang dia nie. cukuplah sekadar kami2 je yang tau. tapi ape2 pon, dia sebenarnya baik. dia sangat pendiam.
  7. fiffy. haaa. yang nie si kecik dan suara kecik dalam kelas aku. tertinggi resut nya dalam kelas. sangat pasif bile dalam kelas. tapi, hasilnya, lumayan gak. study relaks je. tapi bile tgk resut, rupa2nye, dia seorang yang cerdik pandai. sangat pandai bergaya dengan gayanya yang tersendiri. suka match kan pakaian nya, dari hujung kaki ke hujung kepala. erm. aku pernah ke umah fiffy mase sem lepas bersama kema. family dia sangat baik. aku suka. sukakan warna hijau sangat2. wah!. pencinta hijau tegar nie. hehehe. ;) tq sbb bg jie pergi jejalan umah fiey sem lepas.
  8. murni. ex-roomat aku mase sem3 d taman KTC. orang padang serai. hehehe. sangat pandai ceriakan suasana ngan telatahnya yang akan berubah secara tiba2 ngan lawak dia. seorang yang suka akan ulam-ulaman. heheheh. dan beliau adalah sukakan make up. hehehe.
  9. zanie, esya. penah ajak aku karoke bersama sem lepas. wah!. i miss that moment actually. diorang nie dah macam belangkas. sangat setia kawan. ke mana2 pon berdua. suka sangat ponteng kelas berdua. hehehehehe. sorang org KL, sorang org JB, sangat lah jauh asal korunk. tapi still leh ngam sbb persahabatan. aku salute ngan korunk sbb sangat setia kawan.
  10. syakira. peminat oren. seorang yang suka ber"teka-teki". hanya kami2 je yang tau apakah teka-teki nya itu.
  11. shanti. satu2 nya pelajar berbangsa tamil d kelas aku. suka sangat kpd English language. MUET dapat ben4 tu. cume, beliau suka memencilkan diri. kdg2 hadir, kdg2 x hadir kelas, mungkin sunyi sbb dalam kelas x de kawan.
  12. dayu. seorang yang sangat suka kan bercakap. kalo d beri waktu, 2 hari pon x abis cerita beliau. tp bagus jugak, kekadang ape yang dia cakapkan tu boleh d pakai, boleh jalan. seorang yang tau perkembangan dalam IT seperti wan.
  13. ku. asal penang. suka ulang alik dari penang ke kulim. kekadang aku pikirkan, berbaloi ke beliau berulang alik?. tapi beliau sangat cekal orang nya. study pon lebih kurang aku. tapi. ok lah.
  14. jun. suka melatah ngan aksi2 yang x terjangka dek akal. sbb itulah beliau akan d manupulasikan oleh kami2 untuk hidupkan suasana. walaupon, sem 6 nie dah x de peluang untuk berada d kelas yang sama. beliau tetap kawan kami.
  15. tieha. pendiam jugak. bercakap bile penting.
  16. wan. seorang jejaka d antara 3 jejaka dalam kelas aku. sangat suka akan photoshop. suka berchewing gum dalam kelas. hehehe. jejaka berkaca mata d dalam kelas. mesra alam, happening. dan beliau sangat lah suka dan menjaga serta akan memprotect kan kawan2 dengan sebaiknya. pernah keluar makan beramai2 lepas kelas ganti BI d waktu malam. beliau akan hantar aku dna kenkawan selamat sampai ke rumah, masuk dalam rumah siap. beliau memang amat prihatin.
  17. zaim. jejaka alor setar. yang sangat sukakan gerik. hahaha. kata nya, nak keje kat gerik. adoi!. haaaa. merupakan ketua kumpulan bagi Marketing Project aku. aktif jika tidak melibatkan akademik. pencinta Hoki tuh. suka menolong orang, but x nak ambik bayaran yang akan d berikan oleh kami. kekadang, malu gak ngan beliau, but beliau biasa je.
  18. rahim. housemate zaim ngan wan serta student PTSB dari jabatan lain. suka melawak nagn lawak selambat nya, dan lawak yang tidak masuk akal. suka akan nyanyian evergreen dari kumpulan melayu. suka kenakan contact lens d mata. hehehehe. suka melawak dalam keadaan muka serius. sangat suka buat puan anna steress. kadangkala, idea beliau nie, boleh jugak d guna pakai. cume, malas itu terlebih sikit je dari rajin beliau itu. ;)
  19. syafinaz. aku x kenal sangat ngan beliau. tapi beliau sangat suke memencilkan diri dari kami rakan sekelas beliau. hehehe.
aku rase itu jelah classmate aku yang ade bersama sehingga sekarang. ape2 pon, yang telah lama tinggalkan PTSB dan khusus nya dprC. mereka tetap aku anggap kawan. lebih2 lagi ngan daya dan jazmine. ini semua adalah hasil penilaian aku terhadap mereka. mungkin ade yang salah dan betul nya, tapi, aku hanya ingin nyatakan kebanggaan aku sbb pernah jadi sahabat korunk. maafkan aku jika ape yang telah d nyatakan adalah bercanggah. okey?.

hehehe. ape rancangan korunk lepas diploma?. nak further study or nak keje?. aku, if aku boleh, aku nak further study aku. but, aku belum sent lagi la borang tu. x pe, t aku beli pin lain dan isi borang lain k?. aku xnak hancurkan harapan orang tua aku. cume, sekarang, mungkin aku akan mencari kerja untuk cari duit tambahan. kalo boleh, x nak susahkan parents ag. lagipon, leh la aku tambah pengalaman keje kan?. hehehehe.

dalam cerita d atas, aku x ntayakan sal diri aku k?. itu hanyalah cerita mengenai kawan2 aku d PTSB especially untuk DPRC. batch jul08-dis10. okey. hanya ini yang dapat aku upload. sbb skrg dah larut malam, aku pon nk kena tido.hehehehe.

jum tengok.

(sem 1. bukak puasa)

(aku dan zaidah aka kakdah)

(3 sahabat waktu sem 2. rindu saat2 nie. on p/time d mjlis Konvo, sbg AJK sampah je.hahahah.)

(sem 2, gurl in green)

(gotong royong mse sem1. depan idah itu budak kls A, so, abaikan)

(like this)

(hahahaha.yang sudah ke U pn ade lam pic nie)

(bersama bendahari kelas aku)

(kenangan semusim. d sem 2. sem yg paling happening)

(nielah keje kami waktu hari Konvo PTSB d sesi itu, aku dan kema)

cepat betul masa berlalu. aku rasakan baru semalam aku daftar diri d PTSB. masuk kelas C. kenal kawan2 dari pelbagai pelusuk Malaysia. dari x rapat kepada rapat. kenangan manis dan pahit sangat banyak tercipta d sini. d sini, dapat aku kenali pensyarah2. dan yg manis dan pahit aku ialah mengenali insan yang aku gelarkan sbg JY. hehehehe. okey. cukup. jangan cerita sam beliau d sini. d sini gak aku dapat tengok, telatah2 kenkawan. loghrat2 diorang. mula2 terpinga2 gak. tapi, bila dan lama, semakin paham la. hehehehe. if ade kesempatan, aku akan upload gambar2 d satu entry lain sewaktu aku dan kenkawan d PTSB yang ade bersama aku.



*note : i will miss u all.
and
im starting to miss u all.







5 comments:

Rahim said...
This comment has been removed by the author.
Rahim said...

pehh meremang bulu roma baca..sedih..trharu..sume ada..klw sek selama 5 thun ngn kwn2 adalh pngalamn trindah sblm ni..stdy kt poly pula adlh pngalamn pling xleh dlupakan, sjk hri ptama air mta mak aku brlinangan sb sdih ank truna yg xpnh bpisah dgn dia akn tggl kt ngeri org, smpai aku salam wnita trbaik itu 3 tahun kmudian..kwn2 adlh yg trbaik..no.2 slps awek..haha..

cik najibah said...

amboi.

chiQue said...

berbaloi la wahai cik jie oi...
saya suka lepak ngan family...
mn bley jauh dari ketiak mak...
hahhaha!!!!

dayu said...

huhu . cdey cgt ble teringat kenangan kte sume bersama . walaupun xterlalu lame bersame tp ckp untuk kte sume menilai diri masing2 . selain tu gak , mase 2 ckop untuk kte sume sedar yang kte sume nie suda menjadi rakan walaupun tidak terlalu rapat . mungkin antara kte penah rapat n mungkin mengalami sedikit salah faham tp 2 sume xkan meruntuhkan tali persahabatan kte rite ? untuk 2 sekali lagi kte nak minx maaf kat k0runk sume sama ada kawan yg rapat, yg xpenah rapat atau pun kawan yg penah rapat . kte bnyk cgt wat clap . biasa laa kan . n0b0dy perfect . mcm kte gak kan ? xperfect . s0 kte nak minx maaf bnyk2 kat k0runk sume kayh . (hukhuk , bnyk lak kte ckp . biase laa . dayu kan . cpe xknl . hakhak . )

trademark pemilik wilayah

"men are like shoes. some make you feel taller, some make you feel so small"

"semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah masa hadapan"

"selagi aku mampu menyayangimu...selagi itulah aku akan menangis keranamu"

"untuk mendapatkan yang terbaik, kita kena lepaskan ape yang kita gengam sekarang"

iklan sana sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nota kaki

nota kaki