KLIK - KLIK

February 14, 2011

15.02.2011...~~

"ya Allah...suburkanlah cinta aku kepada kekasihmu (Nabi Muhammad SAW)...dan suburkanlah cinta aku kepada MU..."

jika d bandingkan dengan umat nabi-nabi lain...kita adalah umat yang paling beruntung...
kita selalu d ingatkan untuk menghargai anugerah yang Allah berikan...
kerana...umat terdahulu sebelum umat Nabi Muhammad SAW tidak berpeluang untuk menjadi umat Nabi Muhammad SAW sedangkan mereka nak sangat2 jadi umat Nabi Muhammad SAW...

jadi...luangkanlah mase untuk berselawat, berdoa ke atas junjungan besar Nabi Muhammad SAW kerana...bile tibe hari kiamat...baginda lah satu2 nya yang boleh memberikan syafaat kepada kita...



salam...
kalo nak d katakan dalam kalendar masihi sememang nya pada waktu nie...jam d lappy 20.54 (8.54 pm)...masih bertarikh 14.02.2011....

dan aku x nak tanye sal 14.02.2011...tapi aku nak mentionkan...yang 15.02.2011...
kalo ikut kalendar Islam...bile masuknya waktu maghrib...maknya nya...tarikh bulan Islam akan berubah...

jadi...maknanya...bila masuknya waktu maghrib pada 14.02.2011...maka masuklah tarikh 12.rabiulawal.1432 h...iaitu...tarikh yang x asing bagi umat Islam...hari maulidul rasul...
hari lahirnya junjungan besar Nabi Muhammad SAW...

kerana walaupon umat Nabi Muhammad adalah umat yang paling last yang d cipta olah Allah...
sebenarnya...umat Nabi Muhammad SAW merupakan umat yang pertama yang akan d hitung amalan d hari akhirat nanti...


betapa baginda (Nabi Muhammad SAW) terlalu sayang kepada umat-umat nya...
sehinggakan pada nafas terakhir sehingga baginda wafat pon...baginda tidak berhenti-henti meyebut "ummati...ummati...ummati"...yang bermaksud "ummatku...ummatku...ummatku"...

baginda sedih...sedih kerana takut untuk meninggalkan umatnya...



betapa mulianya diri Nabi Muhammad SAW...
oleh itu, marilah kita bersyukur kerana kita adalah hamba yang bertuah yang menjadi umat Nabi Muhammad SAW...

jika ade kelapangan...jangan lah lupa untuk berselawat kepada baginda...

jika aku d tanya...aku mahu mencintai Nabi Muhammad SAW...untuk aku turut mencintai Allah...kerana bila kita mencintai baginda...itu bermakna kita mencintai Allah...







*note : hargai peluang yang masih ade...

No comments:

trademark pemilik wilayah

"men are like shoes. some make you feel taller, some make you feel so small"

"semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah masa hadapan"

"selagi aku mampu menyayangimu...selagi itulah aku akan menangis keranamu"

"untuk mendapatkan yang terbaik, kita kena lepaskan ape yang kita gengam sekarang"

iklan sana sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nota kaki

nota kaki